Sari la conținut

Primăria Capitalei vrea tramvai până în Domnești

Lucrările la pasajul suprateran de la Domneşti, care ar fi trebuit să rezolve blocajele de pe şoseaua de centură, nu încep nici vara aceasta. Primăria Capitalei vrea o linie de tramvai pe sub viitorul sens giratoriu al pasajului, iar oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă că proiectul va fi refăcut şi debutul construcţiei va întârzia cu o jumătate de an. Municipalitatea bucureşteană nu e însă, de acord: spune că lucrările la pasaj vor începe la timp şi că singurul lucru care se schimbă din cauza tramvaiului de pe Prelungirea Ghencea e preţul final al construcţiei.

Noroi, bălţi, gropi, „trotuare” (imaginare) şi coloane kilometrice de maşini. De mai bine de un deceniu, asta vezi pe centura Bucureştiului, între Domneşti şi Bragadiru.

Întrebăm și șoferii:

Se formează coloane, de acolo. De se stă ore!
Mizerie şi se stă ore întregi la coloană.
O oră şi jumătate facem din Bucureşti, până-n Domneşti! O oră jumate! E posibil? Când altădată se făcea o jumătate de oră.

După un cincinal de promisiuni deşarte, oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au anunţat, anul trecut, că lucrările la pasajul care va rezolva problema traficului vor începe în vara aceasta. Acum, aflăm că nu va fi aşa.
Primăria Capitalei vrea să construiască o linie de tramvai pe mijlocul viitorului bulevard Prelungirea Ghencea, tramvai care să întoarcă chiar sub viitorul pasaj de la Domneşti.

Începe de undeva din zona Braşov şi merge până la Centură, unde va exista o staţie intermodală. Acest tramvai se întoarce şi aduce toţi călătorii, toţi cetăţenii care azi s-au mutat în această zonă şi care nu beneficiază de transport în comun”, explică Marius Coaje, consilier la Direcția de Infrastructură a Primăriei Municipiului București.

Conform Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructuri Rutiere, dorinţa Municipalităţii Capitalei presupune reproiectarea pasajului Domneşti, reevaluarea costurilor şi amânarea începerii lucrărilor cu cel puţin o jumătate de an. Reprezentanţii Primăriei Generale susţin însă că linia de tramvai va modifica doar preţul pasajului, nu şi termenul stabilit iniţial pentru începerea lucrărilor.

Costurile vor fi suplimentate, într-adevăr, pentru că până azi, până să intervenim în acest proiect, exista doar o singură rampă cu două benzi pe sens. Proiectantul, împreună cu antreprenorul general spun că nu vor fi întârzieri. Dar noi vom sprijini CNAIR în toate demersurile şi nu vor avea loc aceste întârzieri. Lucrările la linia de tramvai vor începe la sfârşitul anului”, spune consilierul Marius Coaje.

În timp ce statul reevaluează proiectul, şoferii şi pietonii nevoiţi să tranziteze zona sunt nevoiţi să facă slalom printre bălţi. În intersecţie, scrie mare: „Drum bun!”. Dar numai bun nu e drumul. Sătui de promisiuni, oamenii nu mai cred, până nu văd cu ochii lor.

- O sută de ani cred că mai durează!
- 45 de minute - o oră!
- Pe câţi kilometri?
- 3 kilometri.
- Trei kilometri, o oră?
- Atât, da!

Promisul pasaj va forma un giratoriu suprateran peste calea ferată, la Domneşti, şi va transforma actuala şosea de centură într-un drum cu două benzi pe sens, cel puţin pe câţiva kilometri.