Primele indicii. De ce s-a prăbușit Boeing-ul 737 MAX Lion Air din Indonezia

Data publicării:
Boeing_737-8_MAX_N8704Q_rotated

Oficiali ai gigantului American Airlines au declarat că până săptămâna trecută nu erau în temă cu anumite funcții ale aeronavelor Boeing 737 MAX care asigură protecție împotriva cabrării aeronavei.

Boeing și Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) au dat instrucțiuni despre acest sistem de protecție săptămâna trecută, după ce un avion Lion Air s-a prăbușit în Indonezia pe 29 octombrie, toate cele 189 de persoane aflate la bord decedând, potrivit Reuters.

FAA a avertizat săptămâna trecută companiile aeriene că semnale eronate de la senzori ar putea determina aeronava să-și împingă botul în jos, atunci când autopilotul este oprit, ceea ce face dificilă controlul aeronavei de către piloți.

Sistemul a fost conceput pentru a împiedica cabrarea aeronavei (ceea ce ar micșora portanța acesteia), potrivit informațiilor oferite de Boeing companiilor aeriene.

"Apreciem parteneriatul cu Boeing, dar nu am fost conștienți de o parte din funcționalitatea Sistemului de Augmentare a Caracteristicilor de Manevrare (MCAS), instalat pe MAX 8", a spus un purtător de cuvant al American Airlines.

"Trebuie să ne asigurăm că piloții noștri sunt instruiți pe deplin în ceea ce privește procedurile și înțeleg sistemele cheie ale aeronavelor pe care le zboară".

Anchetatorii indonezieni au declarat, luni, că situația căreia piloții Lion Air au trebuit să îi facă față nu era descrisă în manualul aeronavei. Sindicatele piloților din S.U.A. nu au fost, de asemenea, conștiente de riscurile potențiale”, au declarat sindicatele piloților pentru Reuters.

FAA și Boeing evaluează necesitatea schimbării de software sau de proiectare a aeronavelor 737 MAX în urma accidentului Lion Air, a declarat autoritatea americană de reglementare marți.

Purtătorul de cuvânt al American Airlines a declarat că compania aeriană continuă să lucreze cu Boeing și FAA și că va informa piloții despre orice actualizare.

Un purtător de cuvânt al companiei Boeing a declarat ca producătorul nu poate discuta despre specificațiile unei anchete în curs, dar că producătorul a oferit doua actualizări pentru operatorii din întreaga lume privind procedurile existente în situațiile legate de MCAS.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri