Pro Infrastructură: În câteva săptămâni, vom avea primul tren care trece prin tunelul Bătuţa, după 4 ani şi jumătate de întârziere

Data actualizării: Data publicării:
tunelul Bătuţa
În câteva săptămâni, vom avea primul tren care trece prin tunelul Bătuţa, după 4 ani şi jumătate de întârziere. Foto: Facebook/ Pro Infrastructura

Asociaţia Pro Infrastructură a anunţat, miercuri seară, că, în câteva săptămâni, ar trebui să avem primul tren care trece prin tunelul Bătuţa, după 4 ani şi jumătate de întârziere.

„După 7 ani şi jumătate de contract care stipulează 3 ani de execuţie, dacă judecăm după ce vedem în teren, în câteva săptămâni ar trebui să avem primul tren care trece prin tunelul Bătuţa (Bata). În sfârşit vom avea trafic deschis pe varianta de viteză de vreo 13 kilometri dintre Bârzava şi Vărădia, parte din lotul 2B Ilteu-Bârzava, unul din cele patru tronsoane ale Coridorului Feroviar Rin-Dunăre dintre Simeria şi KM 614”, a transmis Asociaţia Pro Infrastructura pe pagina de Facebook.

Specialiştii atrag atenția că se va circula încet în zonă.

„Nu vă ţineţi strâns pălăria, totuşi: la început se va merge încet, mai ales pe poduri. Aşa s-a întâmplat în zona Conop unde, într-un răspuns emis către noi în august 2024, CFR SA ne-a confirmat că viteza creşte de la 70 km/h la 120 km/h după atingerea tonajului de stabilizare dinamică (etapă realizată doar prin circulaţia trenurilor) şi efectuarea ultimului buraj”, au mai transmis reprezentanţii asociaţiei.

Aceştia ecplică faptul că în caietul de sarcini este stipulată reglementarea conform căreia stabilizarea dinamică pe podurile peste Mureş nu se poate face cu utilaj specializat, ci doar prin circulaţie.

„CFR SA estima în august 2024 că la Conop viteza proiectată de 160 km/h va fi atinsă acum, în aprilie 2025, după efectuarea tuturor testelor la instalaţia de semnalizare şi punerea acesteia în funcţiune. Astfel, procedurile similare vor împinge cel mai devreme în 2026 atingerea vitezei maxime de 160 km/h pe toată distanţa dintre Bârzava şi Vărădia”, au mai transmis reprezentanţii Pro Infrastructură.

Potrivit acestora, recepţia, inclusiv a sistemului de semnalizare/centralizare ERTMS, probabil că va mai dura, spre 6 ani de întârziere.

„Sunt înfiorătoare aceste tergiversări ale blocajelor de pe infrastructura feroviară despre care vă relatăm de ani de zile, timp în care călătorii sunt alungaţi de pe calea ferată”, se mai arată în postare.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Editor : A.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensii 2025: cine primește puncte de stabilitate și cum influențează acestea calculul pensiei. Ce spun...
Digi FM
Ce a răspuns George Simion când a fost întrebat dacă Pământul e plat sau rotund. Declarațiile neașteptate pe...
Pro FM
Cum arată Anahi în 2025, la 42 de ani. Artista are doi copii
Film Now
Cine este actorul care l-a învins pe Ashton Kutcher într-un concurs de modeling: „Parcă aș fi câștigat Miss...
Adevarul
Cu cine votează vedetele din România. Între „am toate motivele să-mi fie frică” și „plec din țară, să mor eu!”
Newsweek
Nicușor Dan a zis când se vor indexa pensiile dacă va fi președinte. Condiția ce trebuie îndeplinită
Digi FM
Nicușor Dan și-a arătat diploma de Bacalaureat, după viralizarea unei imagini false. Ce note a luat la examene
Digi World
"Nu e de glumit. Intoxicația cu apă poate fi fatală!". Primele simptome și ce să faci dacă o persoană se...
Digi Animal World
Acest câine are un nume absolut hilar: „Mama mea refuză să-mi plimbe câinele pentru că numele lui e prea...
Film Now
Actorul care i-a schimbat viața lui Leonadro DiCaprio: Din când în când, chiar și cei mai discreți giganți...
UTV
Celine Dion, revenire emoționantă la Eurovision 2025: „Nimic nu mi-ar plăcea mai mult decât să fiu cu voi în...