Sari la conținut

Raport dezastruos privind autostrada Sebeș Turda

Responsabilii cu întocmirea unui audit de siguranță rutieră pe lotul 3 de autostradă au realizat un raport extrem de critic privind lucrarea în cauză.

Unul dintre aspectele sesizate de acești responsabili este faptul că pe unele dintre bretelele de acces pe autostradă au o lățime în jurul a doi metri. ”Cu greu încape un Duster pe unele dintre acestea”, au apreciat oficiali din proiect pentru Digi24.ro, Lățimea standard a unei benzi de autostradă este de 3,75 metri, iar în cazul unui drum național este de 3,5 metri. 

Raportul care conține numeroase nereguli este însă contestat tocmai de CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) care ar trebui să aibă interesul de a oferi românilor o autostradă fără nicio problemă de calitate și cu toate funcționalitățile. Potrivit prevederilor legale este obligatorie realizarea unei evaluări de siguranță rutieră la fiecare recepție de lucrări.

Explicația atitudinii CNAIR poate fi aceea că activitățile de consultanță, adică de verificare a calității lucrărilor și a cantităților de materiale utilizate și facturate de către constructor, au fost derulate tocmai de Direcția Regională Cluj (DRDP) a CNAIR. DRDP Cluj ar fi trebuit în consecință să împiedice constructorul italian Tirrena Scavi să realizeze lucrări proaste și să nu accepta plata acestor lucrări de către CNAIR.

Situația a fost critică puternic miercuri de către Asociația Pro Infrastructura. ”Din punctul nostru de vedere, încă o amânare a deschiderii acestui lot de autostradă din motive discutabile este atât o crimă la adresa șoferilor care se deplasează pe drumul național paralel și pe care au loc accidente frecvente, cât și o bătaie de joc față de banul public, existând un risc ridicat de a plăti daune financiare considerabile constructorului pentru această tergiversare”. Asociația solicită CNAIR să publice ”imediat” rezultatele testelor realizate atât de CESTRIN care ar fi arătat neconformități, precum și rezultatele testelor echivalente făcute de DRDP Cluj.

Citește declarațiile CNAIR făcute în ziua recepției lotului 3.