Sari la conținut

Reacția Ministerului Transporturilor la acuzațile Gabrielei Firea

Ministerul Transporturilor răspunde acuzaţiilor venite de la Primarul Capitalei, Gabriela Firea. În răspunsul oferit pentru Digi24, reprezentanţii ministerului spun că au avut loc două întâlniri cu primarul Bucureştiului în care s-au căutat soluţii pentru a transfera şoseaua, care teritorial aparţine unui drum naţional, la primăria Capitalei. Mai mult, cei de la Transporturi insistă că centura capitalei este cuprinsă într-un proiect finanțat prin fonduri europene nerambursabile, fără a face mai multe referiri în acest sens. În plus, reprezentanţii Ministerului Transporturilor recunosc că pentru drumul existent, unde nu au fost începute lucrările de modernizare, urmează să fie semnat un contract pentru pentru întocmirea documentației, în termen de 7 zile.

lucian sova fb

Foto: Facebook / Ministerul Comunicațiilor

Precizările vin după ce primarul Gabriela Firea a acuzat Guvernul, joi, că a minţit în legătură cu Centura Capitalei, spunând că, deşi i s-a spus că s-ar pierde fonduri europene dacă acest obiectiv va fi transferat de la CNAIR la municipalitate, Guvernul nici măcar nu a făcut cerere pentru obţinerea acestor fonduri. Firea a mai spus că această cerere nici nu poate fi făcută prea curând, pentru că Centura nu are nici cadastru, nici intabulare.

"Reamintesc că în 27 de ani, Guvernul nu a finalizat nici măcar jumătate din lucrările la Centura Capitalei, lucrările sunt undeva la 37 la sută. Din 74 de kilometri sunt finalizaţi circa 28 de kilometri. Şi atunci ne întrebăm câţi ani le mai trebuie pentru a extinde la patru benzi Centura? Din prima zi ca primar am transmis solicitarea şi inclusiv decizia din CGMB de a se transfera de la CNAIR către PMB acest obiectiv de investiţii. Prima dată mi s-a spus că nu. Din ce motiv? Pentru că s-ar pierde fondurile europene. Am fost personal la Bruxelles, am primit şi în scris, că este o dezinformare, pentru că fondurile nu se acordă instituţiei, ci proiectului. Al doilea motiv inventat a fost că nu pot fi transferate contractele. Am venit cu explicaţii şi pentru această motivaţie”, a declarat primarul Capitalei Gabriela Firea, la începutul şedinţei de Consiliu General.

Ministerul susţine că propunerea referitoare la acest proiect a fost deja agreată.

Ministerul Transporturilor a propus atât în discuţiile din mai 2018 cât şi la ultima întâlnire din 30 august, la care au participat ministrul Transporturilor şi Primarul general al Capitalei, ca proiectul de act normativ ce va reglementa transferul şoselei de centură să fie elaborat în cadrul Primăriei Generale. Această propunere a fost agreată, urmând ca Ministerul Transporturilor să promoveze proiectul pe circuitul de avizare”, se arată în comunicat.

Ministerul a menţionat că se caută soluţie legală legată de modul în care o Unitate Administrativ Teritorială (UAT), precum Municipiul Bucureşti, va putea administra un drum naţional aflat în afara teritoriului său, având în vedere faptul că acest obiectiv nu se află pe teritoriul UAT, fiind un drum naţional cuprins într-un proiect finanţat prin fonduri europene nerambursabile.

Soluţia privind rezolvarea acestei probleme urmează să fie propusă de Primăria Generală în cadrul proiectului de act normativ sus menţionat. Ministerul Transporturilor, Guvernul sunt în aşteptare şi sunt gata să dea tot concursul necesar”, se arată în comunicat.

Podul Constanţa

Ministerul a făcut precizări şi referitor la Podul Constanţa, aflat într-o stare avansată de degradare, pentru care primăria a făcut cerere să fie trecut din administrarea Ministerului Transporturilor în cea a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).

Astfel, în 30 august, au avut loc ”discuţii în care se convine completarea hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti cu prevederi referitoare la garanţii în ceea ce priveşte predarea imobilului fără pretenţii de plată a valorii lucrărilor executate şi fără condiţionarea vreunei plăţi pentru traversarea podului de liniile de cale ferată”.

Ministerul susţine că, pentru acest obiectiv, s-a lucrat ”ritmic, sistematic, fără sincope sau blocaje”.

În acest moment CFR SA deţine certificatul de urbanism pentru realizarea lucrărilor de reparaţie capitală pentru zona administrată de companie”, se arată în comunicat.

Pasajul Domneşti

Referitor la Pasajul Domneşti, în urma discuţiilor purtate între Primăria Generală şi CNAIR, a fost elaborată o foaie de parcurs privind responsabilităţile pe care urmează să le îndeplinească fiecare dintre participanţi, în vederea schimbării soluţiei de proiectare şi realizării pasajului în conformitate cu solicitările făcute de PMB, potrivit ministerului.

După 6 luni, s-a reliefat faptul că proiectul stagnează, pentru că Primăria Generală nu şi-a îndeplinit obligaţiile privind elaborarea şi avizarea documentaţiilor tehnico-cadastrale aferente exproprierilor suplimentare, rezultate ca urmare a introducerii în proiectul tehnic al liniei de tramvai. Acest fapt a pus în dificultate obiectivul de investiţie”, se arată în comunicat.

La întâlnirea din 30 august, de la Ministerul Transporturilor, ministrul Lucian Şova a înmânat Primarului General un tabel însoţit de documentele pe care PMB trebuia să le refacă, urmând ca acesta să le analizeze şi să le retransmită CNAIR rectificate, astfel încât să poată fi promovată Hotărârea de Guvern pentru exproprierile suplimentare.

Tronsonul de pe DN 1

Referitor la tronsonul de pe DN 1 (mm 7+50 – km 12), cu o suprafaţă totală de 19,43 ha, ministerul susţine că transferul acestuia către PMB a fost iniţiativa Ministerului Transporturilor, prin CNAIR, încă din 2013.

Primăria Generală a refuzat preluarea pe bază de protocol de predare-primite, aşa cum prevede art. 21 alin 2 al O.G. nr. 43/1997, privind regimul drumurilor şi a solicitat promovarea unei Hotărâri de Guvern pentru preluarea în administrare”, se arată în comunicat.

Ministerul a precizat că, în prezent, este în desfăşurare procesul de remediere a unor observaţii formulate de către Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP), astfel încât după rezolvarea tuturor problemelor, proiectul de act normativ să fie repus pe circuitul de avizare.

Pentru acest obiectiv nu există niciun blocaj, ci doar proceduri legale ce trebuie parcurse. Este o stare de fapt, impusă de probleme concrete, a căror rezolvare legală cere timp. S-a ajuns aici dat fiind că PMB a preferat transferul obiectivului prin HG şi nu prin modalitatea operativă propusă iniţial – protocol de predare-primire”, se arată în comunicat.

Teren din domeniul public

Ministerul a făcut precizări şi referitor la solicitarea Primăriei Sectorului 5 privind trecerea unui teren din domeniul public al statului, aflat în administrarea Ministerului Transporturilor şi concesiunea CFR SA, în domeniul public al municipiului Bucureşti şi administrarea Consiliului Local al Sectorului 5.

În cadrul discuţiilor din 30.08.2018, la care au participat atât ministrul Transporturilor, cât şi Primarul General al Capitalei, reprezentanţii Primăriei Municipiului Bucureşti au susţinut că este obligatoriu ca terenul să fie transferat Primăriei Generale în mod exclusiv, deşi la acea dată nu exista nicio solicitare oficială în acest sens. Ulterior, pe 3 septembrie, PMB a transmis la Ministerul Transporturilor o informare că a solicitat Guvernului să emită o Hotărâre de Guvern pentru transferul terenului”, se arată în comunicat.

Metroul

Referitor la transferul administrării metroului, ministerul susţine că nu există nicio solicitare oficială adresată de către PMB în acest sens.

Nu au avut loc niciun fel de discuţii cu privire la acest subiect. In ultimul an, nu a existat corespondenţă oficială pe aceasta temă. La ultima întâlnire între reprezentanţii Primăriei Generale şi Ministerul Transporturilor care a avut loc pe 30 august, subiectul Metrorex nu a fost pe agendă. Transferul metroului de la Ministerul Transporturilor la Primăria Generală nu există ca proiect concret iniţiat şi asumat oficial de primărie”, se arată în comunicat.

Surse: Digi24, News.ro

Etichete: centura capitalei , Ministerul Transporturilor , gabriela firea , disputa firea guvern

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale