Video Exclusiv Scene de inconștiență și teribilism, surprinse în direct: „E periculos, dar am trecut acum!”

Cătălin Firoiu
bariera lehliu gara - captura
Bariera de la trecerea de cale ferată Lehliu Gară este ignorată de mulți pietoni și bicicliști Foto: captură video

Din grabă, teribilism sau inconștiență mulți români mor loviți de trenuri, iar alții sunt mutilați pe viață. La Lehliu Gară e una dintre cele mai periculoase treceri de cale ferată din țară, dar sute de șoferi, pietoni și bicicliști îi ignoră oră de oră barierele coborâte. Poliţiştii spun că nu pot supraveghea permanent punctul de trecere și, deranjați de subiect, le trântesc ușa în nas jurnaliștilor interesaţi de situaţie. La fel fac și unii angajați ai CFR Lehliu, care susțin că pietonii au tot dreptul legal să traverseze printre barierele coborâte.

Șoferi kamikaze, ca cel surprins de camera de filmat în imaginile de mai sus, riscă între 3 ani şi 10 ani de închisoare dacă provoacă accidente la trecerea de cale ferată. Sunt teribiliști, aroganți și ignoră legea circulației, semnalele acustice, barierele aflate în coborâre. Trec trec zilnic destui și prin Lehliu Gară. Le țin isonul pietonii și bicicliștii locului. Oameni obișnuiți să sfideze legalul pentru simplul motiv că li se permite.

- Doamnă, vine trenul! o avertizează reporterul.

Femeia iuțește pasul și în câteva secunde apare și trenul.

Apoi, apar alți doi pietoni care trec calea ferată, deși bariera e pusă.

- Vine trenul! Vă grăbiți, vă grăbiți? Vine trenul, zic. Sunt bariere! le spune reporterul.

- Păi dar, e aproape? vine replica senină a unuia dintre pietoni.

Un alt bărbat trece cu bicicleta.

- Vă grăbiți?

- Nu, de ce?

- Păi, vine trenul! Unde treceți? Că e barieră! E barieră!

Dezamăgit că nu i se cere părerea în alte privințe, omul își continuă nestingherit traversarea șinelor cu bicicleta alături.

Pe o femeie trecerea în viteză a trenului o surprinde foarte aproape de calea ferată.

- Ai văzut ce viteză are?

- Păi te ia și cu suflul! recunoaște ea.

Un alt biciclist trece apoi având și un fel de „remorcă”, dar pedalează conștiincios. În spatele lui, e și un pieton, o femeie, care se uită în stânga și-n dreapta și iuțește pasul. Bariera e pusă, desigur.

- De ce credeți că au lăsat barierele? îl întreabă reporterul pe un alt bărbat care trece fără să grăbească măcar pasul.

- Ca să treci printre ele sau pe lângă ele! îi răspunde el, deranjat de întrebare.

***

Replică de pieton: „Păi, ce, sunt cu mașina?!”

- Bariera aceasta din Lehliu Gară cred că la 10 minute se lasă. O dată la 10 minute. Poate din cauza asta sunt inconștienți și..., încearcă să le găsească scuze pietonilor un șofer care așteaptă la barieră.

- Ar trebui un pasaj subteran?

- Subteran, suprateran... nu știu cum, dar nu cred că este posibil. Ar trebui, normal. Bariera asta pune foarte multe probleme și pentru pietoni, și pentru noi.

Între timp, trece șinele încă un biciclist. Are o vestă reflectorizantă.

 - Să trăiți! Știți că nu aveți voie să traversați când este bariera lăsată?

- Păi, sunt cu mașina?

- Păi, sunteți cu bicicleta!

- Hai, dom'ne!...

Revenim printre șoferii care așteaptă la barieră.

 - Cum vi se pare trecerea aceasta?

- Foarte dezastruoasă!

- Din ce cauză?

- Trebuia un pasaj aici!

În acest timp, o altă femeie trece peste șine.

 - Nu așteptați să se ridice bariera?

Dă din umeri.

- Păi nu e periculos?

- Ba da, dar am trecut acum!

Un domn cu păr cărunt trece și el, iuțind pasul.

 - E pericol! De ce nu așteptați să se ridice barierele?

- E departe!

- Păi și barierele de ce credeți că sunt puse?

- Păi sunt puse pentru circulația auto, nu pentru noi.

***

Culmea e că aceeași părere o are și-un ceferist aflat la fața locului.

- Sunt șef de echipă Ploieșteanu Marcel și astăzi fac revizia căii.

- Așa!

- Dumneavoastră cu ce drept filmați?

- Uite, pentru că în momentul în care s-a lăsat bariera oamenii continuă să traverseze! Vedeți?

- Păi au voie, dom'ne!

- Au voie să traverseze?!

- Da! Nu ai voie să treci cu mașina sau cu motocicleta sau cu scuterul.

- Și pieton?

- Da, au voie!

Ce prevede legea pentru barierele de la calea ferată

Greșit! Când barierele sunt coborâte, când sunt în funcțiune semnalele acustice și luminoase, șoferii, pietonii, motocicliștii și bicicliștii așteaptă trecerea trenului, ridicarea barierelor și oprirea avertismentului sonor.

În ultimele opt luni ale acestui an, Poliția Română anunță că în accidentele produse la trecerile de cale ferată au murit șapte persoane și-au fost rănite grav 17. Anul trecut, în aceleași împrejurări, au murit 18 persoane și au fost rănite grav 15.

Poliția închide ușa în nas

Despre traversările haotice de la calea ferată am vrut să discutăm și cu comandantul Poliției Lehliu Gară. A venit la dialog un bărbat civil. Nu s-a prezentat. Dar înainte să ne închidă ușa în nas, ne-a transmis părerea lui:

- Zilnic să stea un echipaj acolo pentru pietoni este imposibil! Numai pentru pietoni. Fiecare cetățean trebuie să respecte regulile de circulație!

- Sancțiuni în ultima perioadă?

- Se aplică, bineînțeles!

- Numele dumneavoastră, vă rog!?

- Mulțumesc!

Și închide ușa.

Editor: Luana Păvălucă

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate