Sari la conținut
News Alert

Transportatorii acuză Comisia Europeană că face jocurile Belgiei, Franței și Germaniei

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR afirmă că CE- Comisia Europeană aplică un dublu standard în interpretarea regulamentelor și că își schimbă poziția și interpretările date legilor în funcție de interesele a trei țări: Belgia, Franța și Germania.

Foto: Incident între poliția belgiană și șoferii români care își petreceau timpul de odihnă săptămânală în spațiul amenajat în cabină

Disputa privește dreptul transportatorilor auto de a își petrece timpul săptămânal de odihnă în cabina camioanelor, în locurile special amenajate pentru odihnă. Reglementări recente din Belgia, Franța și Germania spun că șoferii trebuie cazați la hotel pe parcursul celor 45 de ore de odihnă săptămânală. Introducerea unei astfel de obligativități ar fi o lovitură pentru costurile înregistrate de transportatorii din estul Europei, concurență puternică pentru cei din cele trei țări menționate.

UNTRR afirmă că Regulamentul 561 din 2006, în vigoare, a fost în mod permanent interpretat în sensul acceptării efectuării perioadei de repaus săptămânal normale de 45 de ore în cabina autovehiculelor. ”Începând din 2014, când Franța și Belgia au introdus interpretări naționale contrare prevederilor acestui Regulament european, este inacceptabilă poziția Comisiei Europene de a nu sancționa imediat aceste interpretări naționale divergente – încurajând astfel și alte State Membre, precum Germania să le urmeze în 2017 interzicând efectuarea perioadei de repaus săptămânal normale în cabina autovehiculelor”, spune UNTRR.

”Întrebarea este când a fost corect interpretat Regulamentul 561/2006? A fost acesta corect interpretat în 2006-2014 de Comisia Europeană și de toate statele membre care au permis efectuarea repausului săptămânal normal în cabină sau este corect interpretat începând cu 2014 de Belgia și Franța și începând cu 2017 de Germania, deci de câteva state membre fără să aibă la bază nicio modificare a Regulamentului 561/2006?”, spun oficialii UNTRR într-un comunicat de presă.

Problema locului în care conducătorii auto își pot petrece timpul săptămânal de odihnă a dat naștere zilele trecute unor dispute violente între poliția belgiană și mai multe sute de șoferi români. La fel de afectați sunt însă și șoferii polonezi văzuți și ei de către țările vestice drept concurenți.

Oficial se invocă nu atât concurența reprezentată de transportatorii estici, cât dumpingl social reprezentat de acesta. Mai precis, ei ar fi devenit performanți prin încălcarea drepturilor sociale ale angajaților.

Țările membre ar obliga șoferii să se cazeze la hotel nu atât din teamă de concurență, cât pentru a apăra drepturile șoferilor estici.

Transportatorii cer Guvernului să ia atitudine

Dacă este adevărat că șoferii au la dispoziție la bordul camioanelor spații de dormit, tot atât de adevărat este că ei duc lipsă de spații pentru igiena personală. Impunerea unor salarii care să fie plătite șoferilor estici, egale cu cele minime din țările în care ei se află, este o altă măsură criticată, căci bugetul personal al unui conducător auto din Europa de Est diferă de cheltuielile cărora trebuie să le facă față o familie din Europa de Vest.

”Comisia Europeană trebuie să oprească aceste interpretări naționale abuzive și să renunțe la aplicarea unui dublu standard în interpretarea Regulamentelor Europene în vigoare”, spune UNTRR.

”Prin actuala sa propunere de modificare a Regulamentului 561/2006 publicată la 31.05.2017, Comisia trebuie să clarifice aceste aspecte prin validarea interpretării și practicii statelor membre și industriei de transport rutier europene din ultimii 11 ani și nu prin preluarea unor interpretări izolate și abuzive (...) UNTRR condamnă aceste acțiuni ale Belgiei, Franței și Germaniei, precum și abordarea Comisiei Europene - și solicită autorităților din România să întreprindă măsuri pentru a asigura aplicarea uniformă a Regulamentului 561/2006 la nivel European, așa cum s-a aplicat timp de 11 ani.  Autoritățile române nu trebuie să mai rămână în inerție ci, alături de statele din Estul Europei și celelalte state membre cu interese comune, ar trebui să ia atitudine în fața abuzurilor venite din partea statelor din Vestul Europei, cu sprijinul Comisiei Europene”, cre transportatorii români.

Incidente violente în Belgia

Zilele trecute, la Bruges în Belgia, au avut loc incidente între poliţia belgiană şi 200 de şoferi români de TIR. Pe imaginile filmate de unul dintre români se vede cum mai multe persoane au fost imobilizate de poliţişti în parcarea unei benzinării unde acestea se odihneau în maşini.

Conform legii belgiene, şoferii trebuie să se cazeze la hotel pentru a respecta timpii de odihnă şi nu în autoturisme. În urma raziei, au fost date amenzi cuprinse între 1.300 şi 3.700 de euro, iar cei care nu au putut plăti pe loc au fost duşi la secţia de poliţie. Este vorbe despre şapte persoane. Dacă nu vor plăti în termen de 90 de ore le vor fi confiscate TIR-urile, a declarat pentru Digi24 unul dintre şoferii escortaţi la poliţie.

Etichete: comisia europeana , UNTRR , timp odihna , regulament 561 2006

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale