Zeci de km autostradă, nefolosiți din lipsa unei bretele de legătură

Data publicării:
autostrada inchisa

Compania de Drumuri a respins singura ofertă primită pentru realizarea unei bretele de legătură, la Holdea, județul Hunedoara, între autostrada A1 și DN 68A. Paradoxal este faptul că oferta respinsă a fost înaintată de firma spaniolă COMSA cea care a realizat lotul 3 al sectorului Lugoj Deva la care urma să se lege breteaua de legătură.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anulat licitația pentru lucrările suplimentare din nodul rutier de la Holdea, parte din lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, potrivit unei postări de joi a Asociației Pro Infrastructura.

”Se pare că singurul participant (actualul constructor al acestui tronson, Comsa), în mod inexplicabil, nu a reușit să transmită toate documentele ofertei pe platforma electronică de licitație (SICAP). Această eroare duce la o nouă amânare de cel puțin o lună de zile pentru finalizarea descărcării Holdea și deschiderea circulației pe cei 21 de km între Holdea și Ilia”, spune asociația in cauză.

Rolul bretelei, cu o valoare estimată de nu mai puțin 24,38 milioane lei (adică 5,24 milioane euro) este tocmai acela de a permite accesul pe lotul 3 de autostradă (Holdea – Ilia) în condițiile în care accesul nu se poate face dinspre lotul 2, spre Lugoj, neterminat.

”Solicităm CNAIR să relanseze în următoarele zile această licitație (practic trebuie trimisă pe SICAP documentația inițială) și sperăm că de această dată se vor depune oferte admisibile”, spune asociația.

Pro Infrastructura prezintă și istoria acestui proiect. „În primul rând, în urma acordului de mediu revizuit din 2013, a apărut necesitatea construirii unui al doilea ecoduct (pasaj pentru animale) și instalarea unor panouri fonice suplimentare (pe lotul 2 -n.red.). În plus, pentru că pe lotul vecin apariția tunelurilor a întârziat extrem de mult finalizarea lucrărilor, termenul de conectare cu lotul 3 a fost împins mult după anul 2020. Astfel, s-a impus necesitatea unei descărcări a traficului în DN68A la Holdea. CNAIR a solicitat un proiect pentru această descărcare, constructorul l-a livrat, CNAIR l-a aprobat, a solicitat autorizație de construire de la MT, iar aceasta a fost emisă de minister. Constructorul a intrat în teren și a început execuția, însă acum pur și simplu CNAIR nu mai recunoaște aceste lucrări și nu dorește să le plătească!”, spun cei de la organizație.

Inexplicabil este faptul că legislația achizițiilor publice (legea 98 2016) permite în anumite situații, detaliate la articolul 104 ca atribuirea unui contract de lucrări să se facă unei firme care a făcut majoritatea proiectului în care sunt incluse lucrările necesare. Acestea trebuie să fie în limita a cel mult 20% din valoarea inițială a contractului și să fie strâns legate de lucrările inițiale.

Lotul 3 din Lugoj Deva se găsește într-un stadiul fizic de 80% și ar urma să fie deschis traficului până la finele acestui an.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri