UTILITAR | Ce trebuie să știi când închiriezi o casă

Data publicării:
ghiseu fisc

Dosarul care trebuie despus la FISC trebuie să conţină mai multe documente. Este vorba despre contractul de închiriere, actul de proprietate, declaraţia estimativă de venit anual din închiriere, dar şi de actul de identitate. La acestea, adăugaţi şi certificatul energetic al clădirii, un act ce conține date cu privire la cantitatea de energie consumată pentru încălzirea, iluminarea şi producerea apei calde într-o clădire sau într-un apartament.

Certificatul este eliberat de un auditor energetic, atestat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice şi costă în funcţie de numărul de camere, dar şi de suprafaţă. De exemplu, pentru o garsonieră veţi plăti de la 150 de lei în sus. Atenţie! Fără acest act, contractul devine nul.

Aceste documente trebuie depuse în cel mult 15 zile de la semnarea contractului, altfel riscaţi să fiţi amendaţi. Iar amenzile pentru cei nu înregistrează contractul de închiriere şi nici nu declară veniturile din chirii sunt cuprinse între 50 şi 500 de lei.

În cazul în care decideţi să anulaţi documentul, sunteţi obligaţi să anunţaţi în scris, în termen de 5 zile, administraţia financiară.

Acte pentru înregistrarea contractului de închiriere la FISC

a) 3 exemplare de contract de închiriere

b) Dovada deţinerii proprietăţii

c) Declaraţia estimativă de venit (220, 2 exemplare)

d) Act de identitate proprietar

e) Certificatul energetic al clădirii

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri