Vacanță în Turcia? Istanbulul, pe lista neagră a agențiilor românești

Data publicării:
imgsrc 1

”Doar dacă doriți să vizitați Istanbulul pe cont propriu vă putem ajuta”, este răspunsul primit de la o importantă agenție de turism la solicitarea noastră, în calitate de clienți interesați de un circuit pentru cea mai importantă destinație turistică a Turciei.

”Vă putem rezolva, vă găsim bilet de avion cazare la hotel și mai departe vă descurcați”, spune consilierul pentru clienți al agenției Paralela 45.

La insistențele noastre de a primi o explicație - s-au epuizat locurile sau nu se mai organizează așa ceva – consilierul explică: ”nu se organizează, nu este foarte sigură destinația ”. Patronul Paralela 45, Alin Burcea, nu poate oferi detalii după ce îi explicăm ce vrem să aflăm: ”Sunt în Spania și acum sunt în lift, fără semnal”, spune el. Alin Burcea este dealtfel unul dintre cei mai energici întreprinzători când vine vorba să se pronunțe asupra situației turistice din Turcia., minimalizând influențele turbulențelor din această țară asupra afacerilor firmei sale.

Circuitul de cinci-șapte zile la Istanbul, cu transport asigurat cu autocarul sau avionul, a devenit o raritate. Acest produs turistic, banal de altfel, mai figurează doar scriptic pe siturile agențiilor de turism. Agențiile spun că pot oferi astfel de circuite, poate cu începere din septembrie, octombrie, dar nici atunci nu este sigur. Totul depinde de evoluția politică din Turcia.

Tocmai când toată lumea spera că revolta s-a sfârșit și că lucrurile reintră în normal, situația a explodat din nou. Partidul Republican al Poporului, principala formațiune de opoziție din Turcia, a organizat luni un miting în sprijinul democrației. 

Nici o altă agenție importantă, Murat Turism, nu are oferte de circuit spre Istanbul. Aceasta, deși pe situl de internet al agenției sunt prezentate la 189 de euro circuite de cinci zile către Istanbul cu plecări în datele de 19 iulie, 2, 16 și 30 august, 20 septembrie etc. ”Poate din septembrie. Cauza este reprezentată de evenimentele recente”, ne explică un consilier clienți. Un răspuns similar este oferit cu amabilitate și de o altă agenție importantă, Christian Tour. La schimb, turiștilor li se propune o ofertă avantajoasă către Cappadocia (estul Turciei), opt zile cu autocarul pentru două persoane, contra 530 de euro. O excursie în Maramureș poate fi mai scumpă, fără a ne gândi la destinații precum Mamaia. Istanbulul nu mai apare în oferta agenției Christian Tour. ”Va trebui verificat în funcție de evoluția lucrurilor”, explică consilierul Christian Tour, întrebat dacă în septembrie am putea avea mai mult noroc decât pentru luna august.

Dar ce garanții primesc turiștii prinși eventual în mijlocul incidentelor în Turcia? Dacă doresc să se întoarcă și să își primească diferența de bani sau dacă nu vor să mai plece? Nicio agenție nu oferă un răspuns tranșant. ”Se aplică preverile prind cazurile de forța majoră”, explică consilierii de vânzări de la Paralela 45. ”Tratamentul acestor situații este individual ”, spun și repreyentanți ai agenției Christian Tour. Consilierii Alltur nu pot nici ei să facă o ofertă pentru un circuit la Istanbul. Va trebui să vorbim cu tour-operatorii (engrosiștii de vacanțe – n.red.)”, spun ei.

Anastasiu: circuitele spre Istanbul nu sunt în general căutate

Dragoș Anastasiu, președinte al grupului Euroline și cu activități turistice are o altă explicație decât incidentele de la Istanbul. Lipsa circuitelor către acest oraș se exclică prin faptul că românii preferă să viziteze Istanbul-ul nu în circuit, cu ghid turistic, ci în sistem city break. Cumpără biletul de avion, cazarea apoi se plimbă pe cont proriu.

Poate de aceea situația dificilă din Istanbul nu este o dramă pentru agențiile românești. Spre alte destinații din Turcia, Antalya spre exemplu, numărul de turiști români a crescut cu 10% în acest an. ”Explicația este lipsa de oportunități pentru turiștii români. Grecia și Spania s-au scumpit, Italia era deja scumpă”, explică președintele Eurolines. Românii s-au încolonat spre Antalya mai ales că aici, din cauza dispariției turiștilor ruși, hotelierii turci au fost obligați să reducă tarifele. ”Tarifele s-au redus cu 40-50% însă nu din cauza incidentelor. Acestea au apărut în mijlocul sezonului iar tarifele au fost micșorate încă dinainte, din cauza retragerii turiștilor ruși după disputele cu Rusia”, explică Dragoș Anastasiu. Turcii pierd 3,5 milioane de turiști ruși, în condițiile în care turismul le asigură 12% din Produsul Intern Brut.

Dar există riscul ca revoltele să cuprindă și zona mediteraneeană a Turciei? ”Ca apreciere personală, eu nu cred în așa ceva. Antalya este o destinație la fel de sigură ca Grecia sau ca oricare alta. Aceasta deoarece nimeni din Turcia, nicio forță politică, nu are interesul să îi supere pe turiști. Toți înțeleg importanța sectorului turistic pentru Turcia”, spune Dragoș Anastasiu. În pofida creșterii numărului de turiști români, Antalya a înregistrat până acum, în acest an, o scădere de 40% a numărului de vizitatori.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate