Sari la conținut

"Vezi şi cumperi acum"- noua strategie a marilor case de modă

Brandurile lux încep să adopte strategiile producătorilor de volum pentru a răspunde cererii venite de la obiceiurile de consum ale clientelei tinere, care vrea totul acum. Marile case de modă au ajuns şi ele la cumpărături aproape instant în timpul prezentărilor de modă. Nu la câteva luni de la prezentarea oficială. Este de altfel şi o strategie de a concura cu retailerii de modă precum Zara şi H&M, care schimba colecțiile constant și încearcă să aducă tot mai mult din experiența online în magazinele fizice.

Timpul în care produsele ajung pe piață a devenit principala preocupare a brandurile de lux care jonglează cu o cerere constantă de noutate, dar în același timp se confruntă cu perioade lungi de fabricație ca produsele să fie aibă calitate superioară. Însă trăim într-o perioadă în care răbdarea nu este punctul forte al noilor generaţii, iar marii designeri trebuie să se adapteze.

Casa de modă britanică Mullberry este cel mai recent brand care a introdus modelul "vezi şi cumperi acum" la săptămâna modei de la Londra, care tocmai s-a încheiat. Este o mişcare îndrăzneaţă din moment ce magazinele de lux au nevoie, de obicei, de o perioadă de şase luni pentru a livra un anumit produs. Asta înseamnă că la clienţi ajung de cele mai multe ori doar două colecţii pe an, spre deosebire de grupul Inditex, de exemplu, la care nu trec mai mult de două luni până să apară o colecţie nouă.

Pentru Mulberry, cunoscută pentru genţile sale de piele cusute manual, această strategie ar trebui să le aducă mai multe vânzări la preţ întreg, din moment ce timpul în care vor sta în magazin va mai mai lung, până ce următoarea colecţie îşi va face apariţia. De exemplu, o parte dintre produsele prezentate la săptămâna modei de la Londra sunt deja în vânzare, în timp ce majoritatea caselor de modă încă prezintă colecţiile de primăvară şi vară în septembrie şi ajung să le livreze în jurul lunii martie. Reprezenţii brandului îşi susţin strategia prin faptul că este o casă de modă care se axează pe generaţia tânără, iar tinerii cum au găsit ceva online vor să cumpere imediat şi dacă nu este disponibil nu vor mai aştepta luni de zile.

Provocarea cea mare este aceea ca ritmul vânzărilor să fie menţinut, astfel încât să nu fie afectat de următoarea colecţie care va fi instant disponibilă online. Casa de modă britanică Burberry s-a adaptat. A pus în vânzare la cea mai recentă prezentare doar o parte a produselor, următoarea fiind disponibilă în lunile următoare, astfel încât să îşi asigure vânzările pe o perioadă mai mare de timp.

Cu toate acestea, strategia, care ar provoca brandurile de lux la colecţii mai frecvente, este încă departe de a deveni un standard industrial. Chiar dacă marile case de modă pun presiune pe modernizare, produsele necesită mai mult timp de fabricaţie din moment ce multe dintre ele sunt cusute manual sau au nevoie de mai multă meticulozitate.

Însă depinde foarte mult şi de intenţiile brandurile, dar şi de cât de dependente sunt de intermediari. Pentru a face ca formatul de cumpărături instant să funcţioneze, casele de modă ar trebui să comande materialele în avans, înaintea prezentărilor de modă şi să primească un feedback din partea clienţilor, astfel încât să evite riscul de a rămâne cu produsele nevândute.

FOTO: Getty Images

Etichete: cumparaturi haine , strategie magazine , retaileri modaâfashion , cumparaturi haine online

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale