Viitorul companiei TAROM - ajustări de personal şi de salarii şi renunţarea la trei avioane

Data publicării:
tarom mediafax 1

„Va trebui să facem sacrificii şi de o parte, şi de cealaltă, şi de partea managementului, care va trebui să înţeleagă că trebuie să renunţe la unele lucruri, chiar şi la o parte din salariu. Ca să putem să cerem tuturor ceilorlalţi oameni din companie să accepte anumite renunţări, va trebui şi noi să... Luăm în calcul ajustări de personal şi de salarii”, a declarat pentru Mediafax Nicolae Demetriade, directorul executiv al companiei aeriene naţionale.

El a afirmat că TAROM are 2.090 de angajaţi şi că sunt anumite zone de activitate în care salariile sunt extrem de mici, care nu contează foarte mult în bilanţ, dar sunt activităţi care, dacă sunt păstrate, chiar cu salarii mici, nu aduc niciun avantaj, niciun plus de imagine sau de activitate.

„Ne creează şi discuţii şi probleme. Deci noi trebuie să eficientizăm activitatea”, a precizat el.

Demetriade a mai spus că este posibil ca TAROM să renunţe la anumite avioane, care ar trebui reparate ca să poată funcţiona în următorii ani, ceea ce ar necesita costuri.

Sunt vizate trei avioane, două Airbus A 310, despre care Demetriade spune că sunt foarte vechi şi foarte mari consumatoare de petrol, şi un avion închiriat în 2008 (Boeing 737 - 800).

Flota TAROM cuprinde 24 de aeronave.

„Nu e o decizie definitivă, ci o gândire pe care trebuie să o materializăm după o analiză foarte atentă. S-ar putea ca toată lumea să ajungă la concluzia că este bine ca aceste avioane să rămână în flotă. Nimeni nu ne opreşte să renunţăm la anumite destinaţii, care nu au potenţial de traficare, de exemplu fel de fel de zone de conflict unde zboară TAROM şi pentru un timp nu vedem o creştere. Una dintre ele este Egipt. Acum analizăm”, a mai spus oficialul companiei aeriene.

În schimb, TAROM nu îşi permite să cumpere niciun avion nou, „nici acum şi nici peste mulţi ani”.

Consiliul de Administraţia (CA) al TAROM a hotărât pe 22 iunie să urgenteze aplicarea măsurilor din planul de management prin numirea lui Nicolae Demetriade în funcţia de administrator-director executiv. În acelaşi timp, directorului general, Christian Heinzmann, i s-a propus, iar acesta a acceptat, să i se reducă mandatul de la patru ani la un an.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri