„Efectul Netflix”. De ce tinerele occidentale își caută marea iubire tocmai în Coreea de Sud

Data actualizării: Data publicării:
actor sud coreean
Popularitatea unor seriale sud-coreene le-a făcut pe tinerele de aproximativ 20 de ani din SUA și Europa să creadă că bărbații sud-coreeni sunt diferiți de cei din țările lor. Foto: Profimedia Images

Dacă există o țară în care toți bărbații sunt atenți, răbdători și romantici, aceea este Coreea de Sud. Sau cel puțin așa au ajuns să creadă multe dintre tinerele din Occident, care merg în această țară cu speranța că își vor găsi partenerul perfect, asemeni personajelor masculine din serialele sud-coreene pe care le urmăresc pe Netflix, scrie CNN.

Cercetătoarea Min Joo Lee a vrut să afle ce influență are cultura k-pop asupra turismului Coreei de Sud. Aflată în Seul, unde studiază politica de gen și de rasă, ea a observat că tinerele occidentale, de aproximativ 20 de ani, care stau în cămine nu sunt interesate nici de obiectivele turistice, nici de cumpărături.

Aceasta a stat de vorbă cu 123 de femei, majoritatea din America de Nord și din Europa. Cele mai multe dintre ele petreceau ziua în camerele de cămin, uitându-se la la emisiuni coreene.

Seara ieșeau în oraș pentru a socializa și pentru a găsi un partener sud-coreean.

Acesta este efectul „Netflix”, este de părere cercetătoarea.

Popularitatea unor seriale sud-coreene precum „Crash Landing on You” și „Goblin” le-a făcut pe tinerele de aproximativ 20 de ani din SUA și Europa să creadă că bărbații sud-coreeni sunt diferiți de cei din țările lor. Serialele promovează imaginea unui bărbat „răbdător, atent și romantic”, care nu se ferește să-și arate emoțiile, în antiteză cu cultura întâlnirilor bazate pe sex din țările occidentale.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Popularitatea emisiunilor de televiziune coreene cu audiența globală a coincis cu o creștere constantă a numărului de femei care călătoresc în Coreea de Sud.

În 2005, 2,3 milioane de femei au vizitat țara, comparativ cu 2,9 milioane de bărbați. Iar în 2019 – ultimul an înainte de pandemia de coronavirus – aproape 10 milioane de femei au mers în Coreea de Sud și doar 6,7 milioane de bărbați.

Bărbații în serial vs. bărbații în realitate

Unele femei constată după sosirea în Coreea că bărbații pe care îi întâlnesc nu sunt „la fel de perfecți” precum cei pe care i-au văzut la televizor.

Mina, o studentă în vârstă de 20 de ani, din Maroc, a spus că emisiunile K-pop și televiziunea coreeană i-au influențat decizia de a veni în orașul sudic Busan în 2021. Bărbații pe care i-a văzut la televizor au fost prezentați ca fiind „bogați, arătoși, respectuoși, care te protejează”, spune ea, adăugând că în realitate i s-a întâmplat ca într-o noapte să fie pipăită într-un bar și a simțit că unii bărbați coreeni tind să creadă că femeile străine sunt mai deschise la sexul ocazional decât cele din țara lor.

„Bărbații sunt bărbați, oamenii sunt la fel peste tot”, concluzionează tânăra, care de atunci nu mai este atrasă de producțiile de televiziune sud-coreene și nici nu mai vrea să întâlnească bărbați de aici.

Este o concluzie la care a ajuns și cercetătoarea Min Joo Lee, care spune că unii bărbați au simțit că pot să se poarte urât cu femeile din alte țări.

„Cele care vin aici, constată că nu toți bărbații coreeni sunt perfecți, dar au nevoie de o alternativă la dezamăgitoarea piață matrimonială din țările lor natale”, explică cercetătoarea.

Editor : I.C

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri