Avioanele Boeing 737 Max vor putea zbura din nou în Europa, la doi ani de la accidentele teribile care le-au ținut la sol

Data actualizării: Data publicării:
Echipajele de salvare recuperează resturile epavei avionului Ethiopian Airlines prăbușit duminică
Autoritățile au găsit una dintre cutiile negre ale avionului prăbușit duminică în Etiopia | Foto: Agerpres

Directorul Agenţiei Europene de Siguranţă a Aviaţiei (EASA) a declarat pentru BBC că este "convins" că avionul Boeing 737 Max este acum sigur pentru transportul de persoane.

Patrick Ky a spus că organizația pe care o conduce a efectuat verificări amănunțite în timpul procesului de recertificare și a analizat modificărilor de design realizate de Boeing.

Aeronavele Boeing 737 Max au fost menținut la sol din martie 2019, după ce au fost implicate în două accidente aviatice soldate cu aproape 350 de morți.

În prezent, Boeing 737 Max a primit drept de zbor în SUA și Brazilia. În Europa, EASA ar urma să acorde permisiunea de zbor la mijlocul lunii ianuarie.

Ce provoca accidentele

Primul accident în care a fost implicat un avion Boeing 737 Max a avut loc în octombrie 2018, când o cursă Lion Air s-a prăbușit în Marea Indoneziei.

Peste patru luni, un al doilea Boeing 737, aparținând Ethiopian Airlines, s-a prăbușit la scurt timp după ce a decolat din Addis Ababa.

Ambele prăbușiri au fost atribuite unui program software de zbor, care se activa în momente nepotrivite și lansa avioanele în picaj.

O verificare amănunțită

După accidentul din Etiopia, EASA a pornit o verificare asupra designului avionului Boeing 737 Max, în paralel cu un proces similiar realizat de autoritățile americane, prin Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA).

Investigația EASA, spune Patrick Ky, a mers mai departe de cauzele accidentelor și remedierile produse de Boeing, întreaga aeronavă fiind verificată amănunțit. Scopul acestei verificări era să găsească orice componentă care putea produce o avarie gravă.

Pentru a putea reveni în activitate, toate avioanele Boeing 737 Max vor fi echipate cu un nou program software, dar și modificări la instalația electrică și instrumentarul de bord.

Totodată, piloții vor trebuie să parcurgă noi stagii de pregătire, iar fiecare avion va fi supus unui test pentru a se verifica dacă modificările au fost efectuate corespunzător.

Autoritățile SUA au instituit condiții similare pentru aeronava Boeing 737.

Drept urmare, Patrik Ky a insistat că "EASA este convinsă că Boeing 737 Max este acum o aeronavă foarte sigură".

Majoritatea certificărilor inițiale în ceea ce privește siguranța a fost acordate de autoritățile americane și preluat de EASA în cadrul unui acord internațional.

Acum, Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) din SUA este puternic criticată pentru că a introdus în uz un avion cu probleme. Șeful EASA spune că, pe viitor, lucrurile se vor face diferit. Astfel, în situațiile în care EASA nu este principala autoritate care certifică măsurile de siguranță, va examina mai atent munca și deciziile altor oameni. "Vom efectua propria noastră evaluare, mult mai sigură decât era până acum", a declarat șeful EASA.

Editor : V.M.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri