Sari la conținut

Cambridge Analytica se închide

Evoluție interesantă în scandalul furtului de date de la Facebook. Cambridge Analytica, firma de consultanţă aflată în centrul controversei, se închide, anunţă Wall Street Journal.

UK Authorities Seek Warrant To Search Premises Of Elections Consultancy Firm

FOTO: Gulliver / Getty Images

În ciuda încrederii de neclintit a Cambridge Analytica că angajații săi au acționat etic și respectând legea, asaltul mediatic a alungat, practic, toți clienții și furnizorii companiei. Prin urmare, s-a stabilit că afacerea nu mai este viabilă”, se arată într-un comunicat oficial.

În plus, și grupul care deține compania, SCL, a declanșat procedurile pentru intrarea în insolvență.

Anunţul vine după ce Parlamentul britanic a decis să mai încerce o dată să-l cheme la raport pe Mark Zuckerberg.

Parlamentarii britanici ţin morţiş să-l ia la întrebări pe fondatorul Facebook. Sunt gata să-l citeze formal, dacă nu răspunde unei noi solicitări făcute de comisia de cultură, care i-a audiat şi pe ceilalţi actori implicaţi în scandalul Cambridge Analytica.

Datele a 87 de milioane de utilizatori Facebook au fost folosite ilegal de firma britanică de consultanţă. Mark Zuckerberg a fost audiat deja în Congresul american, dar a refuzat invitaţia lansată de Parlamentul de la Londra. 

Dacă se vor lovi, din nou, de un refuz, parlamentarii britanici pot să-l citeze, ca o instanţă. Dacă nu dă curs nici citaţiei, atunci şeful Facebook ar putea fi acuzat de sfidarea Parlamentului şi pedepsit. Riscă fie o amendă, măsură ce n-a mai fost folosită în astfel de condiţii din 1666, sau ar putea să fie închis în Big Ben, turnul cu ceas al Parlamentului, pedeapsă ce n-a mai fost aplicată din 1880.

Dar Mark Zuckerberg se străduieşte să lase în urmă scandalul care i-a cutremurat imperiul online. O primă promisiune pentru cele două miliarde de utilizatori este că vor putea şterge datele pe care paginile sau aplicaţiile cu care au interacţionat le au despre ei. Aceste informaţii sunt folosite, în general, pentru reclame, dar sunt totodată combustibil pentru orice fel de campanie de promovare.

Pe aceeași temă