Corupția germană, judecată în Grecia

Data publicării:
steag grecia germania ue - crop - gettyimages - 26 august 15

La capătul unei anchete care a durat nouă ani, justiţia din Grecia este pregătită să demareze procesul de corupţie intentat împotriva celor de la Siemens. Dosarul este unul uriaş. Şi la propriu şi la figurat. Dovezile procurorilor ocupă 2.368 de pagini. În total 64 de persoane sunt urmărite pentru luare de mită, dare de mită şi spălare de bani.

Potrivit Agenţiei France Presse, printre cei judecaţi vor fi şi 19 foşti directori ai Siemens care ar fi facilitat mituirea oficialilor de la Atena cu 70 de milioane de euro. În schimbul banilor, compania a câştigat contractul de modernizare reţelei naţionale de telecomunicaţii.

Dar în instanţă nu vor ajunge toţi cei chemaţi. Unul dintre cei acuzaţi de corupţie, fostul director Siemens Grecia, Michalis Christoforakos, are cetăţenie germano-elenă şi a plecat în Bavaria în 2009. Justiţia germană a refuzat extrădarea sa, invocând prescrierea faptelor.

Refuzul complică şi mai mult relaţia dintre autotăţile de la Berlin şi cele de la Atena. Preşedintele parlamentului grec i-a acuzat pe germani că, deşi se declară împotriva faptelor de corupţie, apără un suspect de dare de mită.

Acesta nu este singurul scandal în care sunt implicaţi cei de la Siemens în Grecia. Grupul german este suspectat de corupţie şi pentru contractul de furnizare a sistemului de securitate al Jocurilor Olimpice de la Atena din 2004.

Grecia continuă să fie cea mai coruptă ţară din Europa în topul realizat de Transparency International, iar companiile germane sunt bănuite că au profitat cât au putut de mult de valorile morale îndoielnice ale oficialilor eleni.

Conglomeratul Ferrostaal a fost amendat cu 140 de milioane de euro după ce le-a acordat comisioane grecilor în schimbul unor contracte pentru submarine. Divizia militară a grupului Rheinmetall a fost condamnată în 2012 la plata unor amenzi de 37 de milioane de euro după ce ar fi dat mită în schimbul furnizării unui sistem de apărare aeriană de 150 de milioane de euro.

Şi, mai recent, constructorul auto Daimler, care controlează marca Mercedes, a fost acuzat că a dat mită pentru câştigarea unui contract ce prevedea livrarea de vehicule militare în valoare de 100 de milioane de euro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri