„Frumusețea înseamnă libertate”. Cum sfidează tinerii din Coreea de Nord regimul de la Phenian

Data publicării:
Moda in Coreea de Nord
Foto: Profimedia

Tinerele din Coreea de Nord nu au voie să-și aplice ruj roșu deoarece roșu este culoarea capitalismului, a mărturisit o actriță, în vârstă de 22 de ani, care a reușit să fugă din statul comunist, refugiindu-se în Seul, scrie CNN.

„Să porți ruj roșu în Coreea de Nord este de neimaginat. Roșu este reprezentativ pentru capitalism, acesta este motivul pentru care societatea nord-coreeană nu te lasă să porți un astfel de machiaj”, a declarat Nara Kang.

În Coreea de Nord, tinerele pot purta doar rujuri în nunațe deschise, părul prins în coadă sau împletit, iar ținuta lor trebuie să fie curată, fără accesorii. Fustele scurte, blugii strâmți sau tricourile cu mesaje scrise în limba engleză nu sunt văzute cu ochi buni. Cei care adoptă acest stil pot primi amenzi sau pot fi aspru pedepsiți și umiliți în public. Regulile diferă de la o regiune la alta.

„Multe tinere sunt sfătuite de părinți sau de profesori să aibă o ținută modestă”, a declarat Nam Sung-wook, profesor de studii nord-coreene la Universitatea Korea din Seul.

Însă, în ciuda restricțiilor regimului de la Phenian, tinerii din generația Millenials tot reușesc să țină pasul cu trendurile internaționale.

Cei mai mulți găsesc haine sau accesorii din Occident pe piața neagră numită Jangmadang. Tot de aici obțin și filme sau muzică din Vest, stocate pe stick-uri USB. Aceasta este și metoda prin care mai multe organizații umanitare au reușit să trimită informații cetățenilor nord-coreeni. 

„Tinerii orășeni din Coreea de Nord au acces la cultura occidentală”, a declarat un activist pentru drepturile omului. „Asta se observă în stilul vestimentar, în coafuri și chiar și în standardele de frumusețe. Dacă tinerii nord-coreeni urmăresc seriale din Coreea de Sud atunci își vor dori să-și schimbe înfățișarea și să semene cu idolii lor”.

În ciuda preferinței brand-urilor internaționale și Coreea de Nord are o industrie înfloritoare a cosmeticelor. În luna noiembrie 2019, la Phenian s-a organizat un târg național, unde au fost prezentate peste 137.000 de produse, inclusiv tratamente împotriva îmbătrânirii.

De asemenea, foarte populare sunt și produsele "homemade", însă nu sunt la fel de eficiente ca cele produse pe scară largă.

Cetățenii care poartă haine sau machiaj occidental încearcă să atragă atenția asupra faptului că sunt diferiți și dispuși să încalce regulile, încearcă să provoace regimul.

„Pentru mine, frumusețea înseamnă libertate”, a declarat Nara Kang. „Am fost spălați pe creier de guvernul nord-coreean, așa că încă ne mai place să semănăm cu liderul de la Phenian, însă dorința de a arăta bine devine din ce în ce mai puternică”.

Editor: I. I. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri