Sari la conținut

Încă o piață importantă de unde Uber a decis să se retragă

Uber îşi vinde afacerile de pe piaţa din Asia de Sud-Est rivalilor de la Grab. Compania americană a decis să cedeze toate operaţiunile şi serviciile, inclusiv divizia UberEats, în schimbul unei participaţii de 27,5% în cadrul Grab.

Înţelegerea prevede, de asemenea, ca şeful Uber să facă parte din consiliul de administraţie al companiei concurente cu sediul central în Singapore. Este, deja, a doua retragerea a Uber după piaţa asiatică: în 2016 şi-a vândut afacerile din China către compania Didi - în cadrul căreia a preluat, la acea dată, o participaţie de aproximativ 17%.

Asia reprezintă o piaţă extrem de competitivă pentru sectorul de ride-sharing. Iar concurenţa s-a dovedit mult prea costisitoare pentru Uber.

Analiştii amintesc de faptul că americanii se pregătesc de o posibilă ofertă publică în 2019 şi tocmai din acest motiv îşi curăţă afacerea, îşi regândesc strategia.

Anul trecut, Uber a înregistrat pierderi de 4,5 miliarde de dolari şi e posibil ca mare parte din acestea să se fi înregistrat în Asia, dacă luăm în calcul această nouă retragere.

Principalele pieţe ale companiei sunt Statele Unite, Noua Zeelandă şi America Latină - unde deţine cote de piaţă de peste 50% şi unde anticipează profitabilitate.