Ucigașa care își selecta victimele pe Twitter. Măsurile luate în Japonia

Data publicării:
Social Media Site Twitter Debuts On The New York Stock Exchange
Foto: Guliver/GettyImages

Dezbaterea privind rolul controversat al rețelelor de socializare în exprimarea tendințelor suicidare a fost relansată în Japonia, după moartea mai multor tineri care au intrat în legătură cu presupusul lor ucigaș pe Twitter, unde aceștia și-au exprimat dorința de a se sinucide, notează AFP.

La sfârșitul lunii octombrie, poliția a arestat un suspect, Takahiro Shiraishi, în vârstă de 27 de ani, după ce a descoperit în apartamentul său din apropiere de Tokyo, nouă corpuri dezmembrate, dintre care trei aparțineau unor liceene, acoperite cu nisip pentru pisică, pentru a ascunde mirosul de descompunere, relatează Agerpres.

Anchetatorii au ajuns la acesta efectuând cercetări cu privire la recenta dispariție a unui tinere de 23 de ani, care a scris în mod explicit pe Twitter că se afla în căutarea cuiva care să moară alături de ea.

Potrivit presei, Takahiro Shiraishi a atras-o până în casa sa, dându-i asigurări, pe respectiva rețea de socializare, că o poate ajuta să își atingă scopul.

Tot Twitter-ul a fost cel care a dus și la prinderea presupusului ucigaș, după ce poliția a convins o altă tânără să servească drept momeală și să aranjeze o întâlnire cu suspectul, care a permis ulterior anchetatorilor prinderea acestuia.

La câteva zile după descoperirea cadavrelor, Twitter și-a clarificat regulile de utilizare, reafirmându-și politica sa de a lupta împotriva promovării sinuciderii și automutilării, fără a putea interzice totuși tweet-urile care exprimă astfel de dorințe.

Guvernul japonez a reacționat, săptămâna trecută, declarând că intenționează să înăsprească reglementările împotriva site-urilor care prezintă conținuturi "inadecvate" despre sinucidere.

Purtătorul de cuvânt al executivului japonez, Yoshihide Suga, a adăugat, totodată, că guvernul ar putea să sporească sprijinul acordat tinerilor care postează mesaje disperate online, fără a oferi însă alte detalii.

Aceste reacții vin în contextul în care arhipelagul japonez are cea mai mare rată de suicid dintre țările industrializate din G7, cu 17,6 sinucideri la 100 000 persoane în 2014, potrivit datelor OCDE.

Rata sinuciderilor a continuat să crească în ultimii ani în rândul adolescenților și al adulților tineri, categorii de populație care sunt, de asemenea, și cele mai prezente pe rețelele de socializare.

Din aproximativ 20.000 de sinucideri pe an în Japonia, 500 sunt comise de tineri sub 20 de ani, în timp ce un studiu al Fundației Nippon a remarcat de asemenea că unul din patru japonezi s-a gândit deja în mod serios la sinucidere.

Autoritățile japoneze încearcă să lupte de mai mulți ani împotriva utilizării internetului pentru promovarea sinuciderii, în special începând cu anul 2005, atunci când fenomenul sinuciderilor în grup organizate pe internet a atins un record în Japonia, cu un total de 91 de persoane care au murit în acest mod în respectivul an.

Pentru a preveni astfel de evenimente, poliția și Ministerul Comunicațiilor au obligat furnizorii de servicii de internet să semnaleze orice sentiment suicidar din mediul online și să le ofere detalii cu privire la ora și locul unde utilizatorul are de gând să comită respectivul act.

Ulterior, poliția a solicitat, de asemenea, furnizorilor de servicii de internet să elimine site-urile care incită la sinucidere sau recrutează candidați pentru sinuciderile în grup, însă aceste eforturi nu au oprit complet fenomenul.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri