Sari la conținut

Cum se simte un incident aviatic la manșă. Căpitanul avionului Southwest, despre aterizarea unui avion cu motor explodat

Incidentul în care a fost implicat un avion al companiei Southwest Airlines, al cărui motor a explodat și s-a dezintegrat în zbor, iar tijele metalice desprinse din acesta au spart un hublou al aeronavei, ducând la moartea unei pasagere, s-ar fi putut transforma într-un dezastru de proporții mult mai mari, dacă la comanda avionului nu s-ar fi aflat doi piloți experimentați. 

Tammie Jo Shults, căpitanul avionului, care a reușit să aterizeze cu bine aeronava pe aeroportul din Philadelphia, a fost supranumită „femeia cu nervi de oțel” și lăudată pentru calmul de care a dat dovadă într-o situație critică. Tammie Jo Shults, în vârstă de 56 de ani, a fost prima femeie pilot de vânătoare din Marina Americană, expertă în pilotarea avioanelor de luptă F-18, scrie ABC. Ea a pilotat avionul alături de Darren Ellisor. Cei doi piloți au vorbit în premieră despre eforturile pe care le-au depus pentru a aduce aeronava cu bine la sol.

„Îți dai seama, evident, că tu ești responsabil de ce se întâmplă cu avionul. Nu îmi amintesc decât că am început să mă gândesc la un plan de aterizare. Și a funcționat bine. Ți se activează instinctul, acele lucruri pentru care te-ai tot pregătit de când ai început să zbori. Și tot acest antrenament se vede în momentele critice. Dacă ne-a fost frică? Probabil că ne-a fost, în adâncul sufletului, dar am ignorat orice teamă. A fost ca o zi obișnuită de zbor, la început”, a povestit Ellisor. 

CITIȚI ȘI: Clipe de groază la bordul avionului al cărui motor a explodat: „Dintr-o dată, s-a auzit o bubuitură și am intrat în picaj”

„Tammie a făcut toată partea grea, ea a stat de vorbă cu controlorii de trafic aerian, pentru că sunt multe avioane în aer”, a adăugat Ellisor. 

„Am auzit o bubuitură puternică și a avut loc decompresia rapidă. Aeronava a deviat de la cursul ei și s-a înclinat spre stânga, într-un unghi cam de 40 de grade. Am început să simțim o vibrație severă de la primul motor, cel care se rupsese. Totul s-a întâmplat brusc. Primul lucru la care m-am gândit au fost zborurile din Air Force. Și a trebuit să vorbim cu echipajul de zbor prin semne cu mâinile, pentru că era atât de mult zgomot încât nu ne auzeam. A fost dificil să comunicăm din mai multe motive. Ne-am dat seama rapid că se întâmplase ceva ieșit din comun. Când s-a depresurizat cabina, ne-am dat seama că era prioritar să reducem altitudinea și să ajungem la oxigen”, a mărturisit Tammie Jo Shults. 

Shults a dezvăluit că soțul ei trebuia să piloteze avionul în acea zi, dar că au făcut un schimb. „De atunci, nu mai fac schimb de tură cu el”, a glumit Tammie.

 

Pe aceeași temă