Quercitina, o moleculă naturală prezentă din abundență în mere sau ceapă, poate ucide coronavirusul. Descoperirea făcută în Spania

FOTO: Getty Images

Oamenii de știință din Spania au descoperit că o moleculă naturală, numită Quercitina, poate anihila noul coronavirus.

Aceasta funcționează ca un inhibitor al Sars-CoV-2, acționând asupra uneia dintre proteinele cheie pentru multiplicarea agentului patogen. Astfel, noile descoperiri derulate de un grup de cercetători din Zaragoza si Madrid arată că quercitina, prin blocarea activității enzimatice a 3CLpro, este "letală" pentru Sars-CoV-2.

Simulările pe computer au arătat că quercitina se leagă exact de componenta activă a proteinei 3CLpro, împiedicând-o să-și îndeplinească corect funcția, afirmă Bruno Rizzuti, cel care coordonează echipa de cercetare.

"Deja, în acest moment, această moleculă este la același nivel cu cele mai bune antivirale folosite în prevenirea infectării cu coronavirus,  însă niciuna dintre acestea nu este aprobată ca medicament", precizează Bruno Rizzuti, pentru publicația italiană Il Messagero.

Quercitina este prezentă din abundență în legumele și fructele obișnuite, precum caperele, ceapă roșie, ridichi și mere.

Molecula este cunoscută pentru proprietățile sale antioxidante, antiinflamatoare și anti-alergice.

Quercitina poate fi ușor modificată pentru a dezvolta o moleculă de sinteză și mai puternică, spun oamenii de știință.

Rezultatele cercetărilor sunt prezentate într-un studiu demarat de o fundație spaniolă în colaborare cu Institutul de nanotehnologie al Consiliului National de Cercetare, CNR-Nanotec din Cosenza, publicat în Jurnalul Internațional de Macromolecule Biologice.

Redactare Georgiana Marina