Ambasada Rusiei critică presa din România

valeri kuzmin ambasador rusia

O postare pe contul de Facebook al Ambasadei Rusiei în România susţine că jurnaliştii români au ignorat un eveniment important de politică externă: convorbirea telefonică dintre Vladimir Putin, Angela Merkel şi Francois Hollande. Tema principală a discuţiei a fost situaţia din estul Ucrainei. Iar dezinteresul presei din România este considerat de Ambasada Rusiei o reflectare a „nivelului real al interesului public românesc faţa de situaţia din ţara vecină". Ministerul Român de Externe a răspuns, tot pe Facebook: politica editorială este independentă.

valeri kuzmin ambasador rusia
Valeri Kuzmin, ambasadorul Federaţiei Ruse în România

Postarea Ambasadei Rusiei, în limbile română şi rusă, conţine link-uri care să demonstreze punctul de vedere exprimat. „Mass-media din România, inclusiv astfel de agenţii mari cum sunt AGERPRESS, MEDIAFAX şi RRA, se pare, pur şi simplu au ignorat evenimentul”, scrie în mesaj. Evenimentul la care se referă este discuţia telefonică purtată, pe 18 ianuarie, de Vladimir Putin, Angela Merkel şi Francois Hollande.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Liderii Rusiei, Germaniei şi Franţei au vorbit despre situaţia din estul Ucrainei. Ambasada Rusiei constată că presa română a ignorat evenimentul, cu excepţia site-ului DCNews, care însă a mutat accentul pe partea în care liderii au discutat despre războiul din Siria. În aceste condiţii, se „ridică semne de întrebare cu privire la nivelul real al interesului public românesc faţa de situaţia din ţara vecină, care este considerată drept <<partener strategic>>”, scrie în mesaj.

Fără să facă vreo legătură cu postarea Ambasadei Rusiei, Ministerul român de Externe scrie pe pagina sa de Facebook: „Ministerul Afacerilor Externe subliniază că politica editorială a mass-media din România este una independentă și reiterează importanța dreptului la liberă exprimare.”