Sari la conținut

Scandal și ironii în Marea Britanie. Cum vor arăta pașapoartele după Brexit: „Este surprinzător și dezamăgitor”

După Brexit, cetățenii britanici vor trebui să își schimbe inclusiv pașapoartele, iar acest proces este deja învăluit în scandaluri și controverse. În mod ironic, firma care va produce noile pașapoarte este una din franco-olandeză, lucru care a stârnit nemulțumirea companiilor britanice, care acuză guvernul că „nu vrea să sprijine” businessurile din Marea Britanie, deși scopul Brexitului ar fi fost chiar acesta.

Pasaport britanic

Foto: Shutterstock

Noile pașapoarte ale britanicilor vor fi bleumarin, și nu vișinii, ca până acum, și vor fi produse la Amsterdam, de către Gemalto, firma care a câștigat licitația cu o ofertă mai ieftină cu 50 de milioane de lire sterline decât cele depuse de competitori.

Statul britanic va plăti 490 de milioane de lire sterline pentru noile pașapoarte. Compania olandeză, care are un director francez, a fost aleasă pentru că, sub actualele reglementări ale Uniunii Europene, guvernul nu poate favoriza companiile britanice, ci trebuie să aleagă cea mai avantajoasă ofertă.

„Este o decizie surprinzătoare și dezamăgitoare. Am auzit mulți oficiali vorbind în presă despre cum noile pașapoarte albastre sunt un simbol al identității britanice. Acum, acest simbol al britanicilor va fi fabricat în Olanda”, a declarat Martin Sutherland, directorul companiei De La Rue, cea care a produs până în prezent pașapoartele britanicilor, potrivit Daily Mail

pasaport

Noul pașaport britanic, de culoare albastră

De asemenea, el i-a cerut premierului Theresa May să vină la el în fabrică și să le explice muncitorilor de ce a fost luată această decizie. Sutherland susține și că firmei sale nu i-a fost permisă participarea la licitație.

Compania De La Rue este cel mai mare producător de pașapoarte la nivel mondial. În Marea Britanie, firma are șase fabrici. De cealaltă parte, Gemalto are sediul la Amsterdam și puncte de lucru în 47 de țări din întreaga lume, cu un număr total de aproximativ 15.000 de angajați. Este listată la bursa din Olanda și din Franța.