Vânzările de viniluri în SUA le-au depășit pe cele de CD-uri în prima jumătate a anului, lucru nemaiîntâlnit din 1986

Data publicării:
viniluri și cd-uri pe masă
Viniluri și CD-uri. Foto: Getty Images

Veniturile generate de CD-urile muzicale au scăzut cu aproape 50% în primul semestru al anului 2020, în SUA, şi sunt sensibil inferioare celor obţinute de viniluri, fapt care nu s-a mai petrecut din 1986, potrivit unor statistici publicate joi de asociaţia profesională RIAA (Recording Industry Association of America), informează AFP.

În primele şase luni din 2020, 8,8 milioane de discuri vinil au fost vândute în Statele Unite, generând o cifră de afaceri de 232,1 milioane de dolari, în creştere cu 3,6% în raport cu aceeaşi perioadă a anului 2019, transmite Agerpres.

Prin comparaţie, vânzările de CD-uri au scăzut cu 47,6% şi au ajuns la o cifră de afaceri de 129,9 milioane de dolari, generată de vânzarea a 10,2 milioane de discuri-compacte, potrivit cifrelor publicate de Recording Industry Association of America.

Este pentru prima dată din 1986 când încasările generate de viniluri le depăşesc pe cele generate de CD-uri, potrivit bazelor de date furnizate de RIAA. În acel an, formatul dominant era caseta audio, care furniza 58% din totalul unităţilor vândute.

LP-urile şi EP-urile, principalele două formate ale discului vinil, au rezistat destul de bine închiderii celor mai multe puncte de vânzări fizice timp de mai multe săptămâni din cauza pandemiei de coronavirus.

Dar, chiar şi în plină perioadă de renaştere a vinilului, stimulată de apariţia unei noi generaţii de colecţionari, acest format muzical nu deţine decât 4,1% din cifra de afaceri generată de ansamblul industriei muzicale din Statele Unite în primul semestru din 2020.

Fără nicio surpriză, sectorul este dominat de segmentul digital, care deţine 91% din vânzările muzicale, din care 84,8% sunt furnizate de platformele de streaming.

Într-un context dificil, marcat de pandemia de coronavirus, industria muzicală americană a înregistrat totuşi o creştere cu 5,6% a cifrei sale de afaceri în raport cu primul semestru din 2019 şi a ajuns la 5,65 miliarde de dolari.

Semn al avântului luat de segmentul difuzărilor online, numărul de abonamente la serviciile de streaming a crescut cu 23% şi a ajuns la 72,1 milioane.

Redactor: Alexandru Costea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri