Bloomberg: Se fărâmă autostrăzile din Germania

Data publicării:
autostrada germania

Anul trecut, în Germania s-au format 570.000 de ambuteiaje. E destul de mult pentru o țară care raportat la suprafață și populație, are cea mai dezvoltată rețea de drumuri din lume. În plus, numărul ambuteiajelor este tot mai mare și de la un an la altul, creșterea este de 20%. Paradoxal, cele mai multe probleme sunt în Vestul Germaniei, acolo unde o parte dintre autostrăzi au fost construite sau modernizate în anii 60. În Est în schimb, autoritățile comuniste nu au investit prea mult în infrastructura de transport și autostrăzile din această regiune au fost reparate sau pur si simplu construite de la zero în anii 90, după Reunificarea Germaniei.

Cei de la Bloomberg au mai constatat că investițiile publice germane în infrastructura de transport au scăzut foarte mult. În 2000, statul cheltuia echivalentul a 12 miliarde de euro. În plină criză economică însă, investițiile în drumuri și căi ferate au fost tăiate la jumătate.

Dar mai sunt și alte efecte, căci în 2015, construcțiile de tot felul au ajuns să contribuie la Produsul Intern Brut cu 4,3 procente. Ca termen de comparație, turismul, ramura care nu are neapărat o tradiție deosebită în Germania, contribuie la PIB cu 4,5 procente.

Cei care au conceput drumurile acum jumătate de secol pur și simplu nu s-au gândit că vor exista atât de multe mașini. Cele mai multe poduri au fost concepute să reziste unui trafic de 40.000 de autovehicule pe zi, dar în zonele puternic industrializare acest nivel este depășit chiar și de 4 ori. Conform ministerului transporturilor din Germania, aproape jumătate dintre poduri erau deteriorate și 20 la sută dintre autostrăzi aveau nevoie de reparații. Raportat la rețeaua de drumuri autostrăzi a Germaniei, asta înseamnă cam 2.600 de kilometri. Reparațiile au început deja, dar asta înseamnă că sunt zone unde nu existau restricții de viteză, se poate circula acum cu cel 60 de kilometri la ora. Asta când nu se stă bară la bară.

Mai există un motiv pentru care reparațiile și construcția de noi drumuri bate pasul pe loc. 48% din teritoriul Germaniei a fost declarat sub o formă sau alta arie protejată. Doar Slovenia stă mai bine la acest capitol, însă protejarea mediului are un preț. Pentru orice reparație sau construcție nouă e nevoie de mai multe avize și de respectarea unor reguli stricte.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
5 declarații controversate pentru care Diana Șoșoacă trebuia „interzisă” de alegătorii români, înainte de...
Digi FM
Calvarul trăit de o româncă în timpul relației cu un bărbat turc de religie musulmană: „Nu aveam voie să ies...
Pro FM
Boala de care suferă Anca Țurcașiu: „Nu există remediu”. Artista nu mai consumă carne de 34 de ani și a...
Film Now
A fost soție de actor și obișnuia să strălucească. Acum trăiește pe străzi, caută prin tomberoane și tot ce...
Adevarul
Suma uriașă cu care se vinde vila arhitectului care a coordonat construcția sediului Primăriei Capitalei
Newsweek
Ziua când pensia intră pe card în octombrie s-a schimbat. 2.300.000 pensionari sunt vizați
Digi FM
„Așa vrei să conduci și țara?” Mircea Geoană, viral pe TikTok, după ce a fost ironizat pentru aptitudinile de...
Digi World
Cel mai nepotrivit moment al zilei pentru a mânca, dacă vrei dinți sănătoși. Fereastra de două ore în care...
Digi Animal World
Ce a făcut un câine care a fost lăsat singur acasă. Imaginile surprinse de camera de supraveghere au devenit...
Film Now
Detaliul din Titanic pe care James Cameron l-a făcut public după mai bine de 20 de ani: “Uitați-vă cu atenție”
UTV
Au aparut imagini socante de la petrecerile lui P. Diddy. Rapperul a pus o femeie dezbracata pe masa, printre...