Sari la conținut
News Alert

BUSINESS CLUB. Economia în care nimic nu se aruncă. Strategia care ar putea aduce bani Europei

Comisia Europeană va rescrie curând strategia economică a Europei de la zero. Dacă acum resursele sunt extrase, prelucrate, folosite și aruncate, noul model nu va fi unul liniar, ci unul circular. Produsele vechi nu mai ajung la gunoi, unde era capătul de linie, ci reintră în circuitul economic. Din ele se extrag din nou componente și materii prime, după care începe un nou ciclu de viață.

Produsele vechi sunt refolosite, reciclate și recondiționate pentru a fi vândute iar și iar. Gunoiul devine resursă, risipa dispare, iar economia produce mai eficient.

În maximum 15 ani, creșterea productivității resurselor cu o treime ar aduce încă 1% la creșterea anuală a PIB, spune Comisia Europeană. Schimbarea tiparului economic ar crea două milioane de noi locuri de muncă, iar beneficiile s-ar rostogoli la infinit fiindcă afacerile rămân cu mai mulți bani de investit.

„Afacerile din Europa ar economisi aproximativ șase miliarde de euro dacă ar implementa măsuri care să promoveze reutilizarea și reciclarea materialelor”, a spus Julio Garcia Burgues, directorul Comisiei de Mediu a CE .

Noi posibilități apar atunci când companiile acceptă că treaba lor nu se termină când vând un produs, ci că atunci abia începe un nou ciclu de afaceri. Apar noi activități economice, noi tranzacții între companii și o nouă relație cu clienții.

Un exemplu este un magazin din Amsterdam. Aici, în loc să cumpere blugi, clienții îi închiriază. Când se învechesc, nu îi aruncă, ci îi aduc înapoi la magazin pentru a primi o pereche nouă, una făcută din fibrele blugilor returnați în trecut.

„Ai nevoie să fii proprietarul blugilor? Nu, vrei doar să îi porți. Dacă îi porți și te poți folosi de ei e de ajuns. După aceea, poți să ni-i trimiți și noi ne vom asigura că putem refolosi materia prima și că schimbăm economia”, a spus Bert Van Son, director general Mud Jeans.

Când blugii ajung la sfârșitul vieții, sunt tocați iar fibra de bumbac e țesută într-o nouă pereche de blugi. Unele companii fac același lucru cu telefoanele mobile. Le primesc înapoi, oferă unele noi și din cele vechi extrag componentele funcționale, iar restul e folosit ca materie primă.

Dintr-o sută de mii de aparate se pot extrage două kilograme de aur, 25 de argint și o tonă de cupru. Refolosirea resurselor a devenit filosofia multor companii de succes.

H&M își încurajează clienții să returneze produsele vechi, iar din ele fabrică haine noi. Kingfisher are o linie de produse de mobilier făcute din lemn refolosit, iar Volkswagen investește serios în reutilizarea componentelor din mașinile vechi.

Titani ai industriei reușesc astfel să producă mai ieftin și să creeze un flux de venituri din materiale pe care înainte le aruncau la gunoi, adesea la un preț foarte mare. La un nivel mult mai înalt, aceasta ar putea fi și rezolvarea la problemele Europei.

Etichete: business club , masini , Europa , producție , video , reciclare , industrie reciclare

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale