Cele 2 cuvinte din reglementările europene anti-COVID de care se teme industria transporturilor

Data actualizării: Data publicării:
Sute de camioane așteaptă să intre în portul Dover
Sute de camioane au fost blocate la intrarea în portul Dover, când Franța a închis frontiera cu Marea Britanie din cauza noii variante de coronavirus. Foto: GettyImages

Abordarea Uniunii Europene în ceea ce privește călătoriile, în cadrul măsurilor anti-COVID, spune că prezentarea unui test negativ la coronavirusul nu ar trebui să se aplice „în principiu” angajaților din industria transporturilor. Dar aceste două cuvinte îngrijorează sectorul, care avertizează în legătură cu haosul care s-ar crea în domeniul transporturilor dacă țările membre impun obligativitatea testelor pentru piloți, șoferi de camion și marinari, scrie Politico.

„Câți nu vor urma principiul?” a întrebat Raluca Marian, delegat general al organizației de transport rutier IRU. „Sunt mulți „dacă”, pentru că nu știm cum vor aplica țările membre acest principiu în practică”, adaugă ea.

Țările UE și-au actualizat abordarea comună pentru călătorii săptămâna aceasta, cu restricții mai dure menite să limiteze răspândirea coronavirusului și, în special, a tulpinilor mai virulente. Au decis ca persoanele care călătoresc din zone UE cu un număr foarte mare de infecții sau mutații noi și toate persoanele care intră în uniune din țări terțe ar trebui să aibă un test COVID negativ.

Statele încearcă să evite o nouă închidere a frontierelor care ar provoca haos în lanțul de transport, așa cum s-a întâmplat primăvara trecută. De aceea, au adăugat o prevedere conform căreia lucrătorii din transporturi „în principiu nu ar trebui să fie supuși unui test pentru infecția cu COVID-19”.

Dar această formulare este privită cu teamă de industria transporturilor.

Mai multe țări au deja cerințe de testare pentru angajații din transporturi: Franța cere teste negative ale testelor pentru transportatorii din Irlanda și Marea Britanie; Olanda a extins o cerință obligatorie de testare rapidă pentru personalul din transporturi; la fel, Germania solicită transportatorilor țările cu risc ridicat să aibă un test negativ.

În recomandările actualizate, țările au convenit că, dacă o țară membră insistă ca angajații din transporturi să fie totuși testați, acest lucru ar trebui făcut cu teste rapide și să „ridice sau să abroge” măsura dacă aceasta provoacă întârzieri ale transporturilor.

Dar sectorul se teme că această formulare ar putea determina mai multe țări să ceară teste, dacă noile mutații se exind și mai multe state ar putea intra în categoria de risc crescut.

Editor : Monica Bonea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri