Comisia Europeană nu vrea să relaxeze limitele de emisii de CO2 ale mașinilor, care vor fi impuse din 2025

Data publicării:
Düsseldorf 23.11.2024 Stau Autostau Verkehrsstau Innenstadt City Verkehr Umwelthilfe Bussgeld Tempobegrenzung Geschwindi
Foto: Profimedia Images

Comisia Europeană nu intenţionează să modifice politicile comunitare referitoare la reducerea emisiilor de CO2 ale autoturismelor, în ciuda unui apel în acest sens venit de la Partidul Popular European, a declarat joi pentru Reuters comisarul pentru climă, Wopke Hoekstra, preluat de Agerpres.

PPE, cea mai importantă formaţiune din Parlamentul European, a lansat săptămâna aceasta o campanie care vizează relaxarea normelor privind emisiile de CO2 ale autoturismelor, ceea ce creşte presiunile la adresa Bruxelles-ului venite din partea constructorilor auto şi a guvernelor naţionale pentru a veni în ajutorul sectorului auto european.

Întrebat dacă se gândeşte la modificarea normelor referitoare la emisiile de CO2 ale autoturismelor, Wopke Hoekstra a dat un răspuns negativ. „Nu. Răspunsul este nu”, a spus Wopke Hoekstra la o conferinţă organizată la Bruxelles.

La fel ca şi preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, comisarul pentru climă, Wopke Hoekstra este membru al Partidului Popular European.

Sectorul auto din Europa trece printr-o perioadă dificilă, în condiţiile în care mii de locuri de muncă sunt în pericol pe fondul cererii slabe, concurenţei chineze şi vânzărilor sub aşteptări de automobile electrice.

Bruxelles-ul susţine că normele climatice sunt necesare pentru atingerea obiectivelor Europei în domeniul reducerii emisiilor poluante şi că ele oferă un mediu predictibil de investiţii pentru companiile europene.

Principala solicitare a PPE este aceea ca producătorii auto să fie exceptaţi de la respectarea limitelor privind emisiile de CO2 ale autoturismelor în anul 2025, limite pe care mulţi dintre ei ar urma să le rateze.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) estimează că industria ar putea să fie amendată cu până la 15 miliarde de euro pentru eşecul în atingerea obiectivelor pentru 2025, ceea ce îi va obliga pe producători să redirecţioneze o parte din fondurile alocate anterior pentru investiţii.

Cu toate acestea, Hoekstra a relativizat aceste îngrijorări, menţionând faptul că producătorii auto au plătit amenzi mult mai mici pentru ratarea ţintelor de emisii în 2020.

PPE a sugerat că ar trebui să fie utilizată o medie pe trei ani pentru a calcula dacă producătorii de automobile respectă limitele de emisii poluante în 2025, soluţie care le-ar permite constructorilor să rateze ţintele pentru 2025 dar să evite plata amenzilor, cu condiţia să recupereze întârzierile în 2026 şi 2027.

Editor : A.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Au cumpărat o casă cu doar 3 euro în Italia. Ce ascundea `oferta` din, probabil, cel mai…
Digi FM
Cât câștigă un doctor rezident în România? Povestea lui Paul, medicul întors din Irlanda
Pro FM
Andreea Bănică, în costum de baie la munte: „Nu de asta am răcit”. Fanii au reacționat rapid: „A reușit să-ți...
Film Now
Motivul pentru care Deborra-Lee Furness ar fi supărată pe Blake Lively după divorțul de Hugh Jackman: „Ea și...
Adevarul
Satul fantomă, cu ruine ieșite la iveală din apă, ascunde o poveste tulburătoare. De ce l-a desființat...
Newsweek
Ministrul Muncii anunță creștere de pensie de 350 lei pentru pensionari. În ce condiții se dau banii
Digi FM
Maia Morgenstern, insultată la Teatrul Evreiesc de Stat, unde muncește de 45 de ani: "Ce cauți tu aici? De ce...
Digi World
Cel mai bun moment al zilei în care să-ți bei cafeaua. Așa vei profita de toate beneficiile ei
Digi Animal World
Pisica care a cucerit TikTok-ul. Poziția hilară în care doarme i-a adus 4 milioane de vizualizări
Film Now
Leonardo DiCaprio nu-i va putea mulțumi vreodată îndeajuns lui Sharon Stone. Gestul uriaș pe care actrița l-a...
UTV
Mario Fresh confirma relatia cu Nadd Hu! Cei doi se afla intr-o vacanta exotica in Bali