Organizaţia Europeană a Consumatorilor a depus o plângere la Comisia Europeană împotriva noilor reguli de utilizare ale WhatsApp

Data publicării:
aplicația WhatsApp pe un telefon mobil.
Sursă foto: Profimedia Images

Organizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC) a anunţat luni că a depus o plângere la Comisia Europeană împotriva serviciului de mesagerie WhatsApp pentru controversata modificare a politicii sale de confidenţialitate, relatează AFP.

Aceste noi reguli nu sunt nici transparente, nici comprehensibile pentru utilizatori", afirmă BEUC şi opt dintre asociaţiile sale membre, acuzând WhatsApp de multiple încălcări ale drepturilor consumatorilor europeni", transmite Agerpres. 

Aceste asociaţii au depus o plângere la Comisia Europeană, precum şi la reţeaua europeană a autorităţilor însărcinate cu protecţia consumatorilor.

WhatsApp, serviciul de mesagerie al Facebook, i-a informat la începutul anului pe cei circa două miliarde de utilizatori ai săi că aceștia trebuie să îşi dea consimţământul pentru noile condiţii de utilizare ale aplicației. 

Compania a amânat apoi, până la 15 mai, aplicarea noilor reguli, în contextul protestelor, utilizatorii fiind îngrijoraţi că serviciul de mesagerie va împărtăşi mai departe datele cu Facebook, compania-mamă.

Mai multe ţări, printre care şi Germania, au interzis temporar grupului Facebook să utilizeze datele de la WhatsApp.

„De mai multe luni, WhatsApp îşi bombardează utilizatorii cu mesaje agresive şi repetate pentru a-i forţa să accepte noile sale condiţii de utilizare şi politica sa de confidenţialitate", a denunţat directoarea generală a BEUC, Monique Goyens, citată într-un comunicat.

BEUC şi cele opt asociaţii membre consideră că este imposibil pentru consumatori să aibă o idee clară privind consecinţele schimbărilor asupra protecţiei vieţii lor private, în special în ceea ce priveşte transferul datelor lor personale spre Facebook şi spre alte părţi terţe".

WhatsApp a fost în mod deliberat ambiguu pe acest subiect, iar consumatorii ar fi expuşi la prelucrarea la scară mare a datelor lor fără un consimţământ valabil", a declarat Monique Goyens.

Le cerem autorităţilor să ia rapid măsuri împotriva WhatsApp pentru a se asigura că serviciul de mesagerie respectă drepturile consumatorilor", a mai transmis Goyens.

Comisia Europeană şi autorităţile naţionale însărcinate cu protecţia consumatorilor trebuie să decidă acum dacă deschid sau nu o anchetă.

Uniunea consumatorilor subliniază de asemenea că noile condiţii de utilizare ale WhatsApp sunt în curs de analizare de către autorităţile europene de protecţie a datelor pentru a stabili dacă sunt încălcări ale legislaţiei din acest domeniu.

BEUC regrupează 46 de asociaţii de protecţie a consumatorilor din 32 de ţări europene.

Editor : Marco Badea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Care este treaba cu Luigi Mangione: de ce a înnebunit internetul și cum a devenit acest asasin un...
Digi FM
Laurențiu Cazan, obișnuit cu viața în Olanda, compară “Țara lalelelor” cu România: “Acolo, dacă te...
Pro FM
Cauza decesului lui Nicu Sârghea, toboșarul trupei Vunk. Ce spun medicii legiști
Film Now
Richard Gere, adevărul despre rolul interpretat în „Pretty Woman”: „La început am spus că nu este pentru...
Adevarul
Mircea Diaconu și Partidul Comunist Român. A fost nevoit să joace în roluri de activist și proletar și făcut...
Newsweek
Care pensionari primesc încă o pensie până de Crăciun? Casa de Pensii anunță că a transferat banii
Digi FM
Andreea Marin, mesaj emoționant după ce fiica ei a fost admisă la facultate în SUA. Fanii vedetei au...
Digi World
Când e solstițiul de iarnă în 2024 și de ce este cea mai lungă noapte din an
Digi Animal World
Ce a făcut o vacă după ce stăpânul său a vândut-o unui vecin: „Asta se întâmplă când vinzi un animal fără...
Film Now
Sharon Stone, adevărul despre celebritate: „E foarte scump să fii faimos”. Actrița nu poate zbura cu linii...
UTV
Jennifer Lopez, in mijlocul unui scandal dupa aparitia unor imagini controversate cu P. Diddy din noaptea...