Ryanair dezminte noile acuzații ale piloților

Data actualizării: Data publicării:
aeronava ryanair

Din cauza numărului mare de ore lucrate, un pilot Ryanair a spus că uneori piloții dorm puțin și în timpul zborurilor scurte. Compania aeriană Ryanair a transmis un comunicat în care dezminte însă aceste acuzații: „Niciun pilot nu doarme în cockpit pentru că niciun pilot Ryanair nu a avut vreodată nevoie de somn pentru a zbura 18 ore pe săptămâna cu 3 zile libere (weekend prelungit) după fiecare 5 zile de lucru”. 

Actualizare  - Reprezentanții Ryanair au declarat că „niciun pilot nu doarme în cockpit pentru că niciun pilot Ryanair nu a avut vreodată nevoie de somn pentru a zbura 18 ore pe săptămâna cu 3 zile libere (weekend prelungit) după fiecare 5 zile de lucru”.

„Piloţii Ryanair şi membrii echipajelor de bord – conform legislaţiei UE – nu pot zbura mai mult de 900 de ore pe an, ceea ce reprezintă o medie de doar 18 ore pe săptămâna. Fiecare pilot lucrează după un program de doar 5 zile lucrătoare, urmate de 3 zile libere –weekend-uri prelungite în fiecare săptămână”, potrivit unui comunicat Ryanair.


Noi plângeri din partea piloților Ryanair au fost făcute publice. Angajații companiei aeriene spun că din cauza oboselii, uneori dorm în carlingă, în timpul zborurilor, relatează Euronews.

Programul companiei Ryanair îi obligă pe piloți să zboare timp de cinci zile la rând, după care să se odihnească timp de trei zile. Asta ar însemna aproximativ 900 de ore în aer pe an. În comparație cu piloții Air France, care petrec 700 de ore în carlingă pe an.

„Din a patra zi ești obosit”, declară un pilot pentru Liberation.„Dormim în carlingă în timpul zborului, deși nu e recomandat dacă zborul e mai scurt de două ore și 45 de minute”, adaugă pilotul Ryanair.

Compania low-cost a fost aspru criticată pentru că a anulat mai multe zboruri. Din noiembrie, 400 dintre zborurile Ryanair nu vor mai avea loc din cauza lipsei de piloți. Decizia a afectat 400.000 de pasageri.

Pasagerii care sunt afectați de această decizie au primit un e-mail în care sunt anunțați. Ei au de ales dacă doresc să primească banii înapoi sau să își schimbe zborul pentru o altă dată. De asemenea, toți pasagerii afectați au primit un voucher de 40 de lire, ceea ce le va permite să-și rezerve un zbor Ryanair în perioada octombrie și martie 2018, potrivit companiei.

Ryanair a recunoscut că întârzierile mari din ultima lună au fost cauzate de „greșeli” de management.

„Începând cu luna noiembrie, nu va mai fi nevoie ca piloții să renunțe la o săptămână din concediu”, potrivit unui purtător de cuvânt Ryanair.

„Creșterea lentă creează un surplus mare de piloți în standby, putând astfel să le alocăm concediul anual în trei luni, până în decembrie și apoi în 2018”.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri