Turiştii americani profită de deprecierea euro pentru a face cumpărături la magazinele de lux din Paris

Data publicării:
O femeie cu multe pungi cu produse cumparate.
Turiştii americani profită de deprecierea euro pentru a face cumpărături la magazinele de lux din Paris. Foto: Profimedia

Turista americană Shawna Wilson şi-a cumpărat patru rochii de la un magazin de lux din cadrul renumitului magazin universal La Samaritaine din Paris, graţie preţurilor atractive apărute ca urmare a faptului că moneda euro a ajuns la paritate cu dolarul, transmite Reuters.

Moneda euro a coborât miercuri sub pragul de un dolar, pentru prima dată în ultimele două decenii, pe fondul îngrijorărilor că creşterea preţurilor la energie ar putea arunca Uniunea Europeană într-o criză economică prelungită.

„Este ca şi cum ar fi la reducere aici. Pentru că euro şi dolarul au aproape aceeaşi valoare, asta cu siguranţă ne încurajează să cheltuim”, spune Shawna Wilson.

Un euro slab este o atracţie pentru turişti, în special pentru americani, care potrivit unei analize realizate de banca Barclays, au fost principalul motor de creştere pentru sectorul european al produselor de lux în al doilea trimestru. La rândul lor, analiştii de la UBS, susţin că aprecierea dolarului în raport cu moneda euro a contribuit la creşterea de patru ori a sumelor cheltuite de turişti în luna iunie a acestui an, comparativ cu luna iunie a anului trecut, iar în cazul americanilor ritmul de creştere a fost chiar mai mare.

Sectorul luxului şi-a revenit rapid din pandemie însă vânzările pe piaţa din China, cea mai mare piaţă mondială pentru produsele de lux, au scăzut în acest an, în urma unei noi carantine care a închis magazinele şi a diminuat numărul turiştilor chinezi în Europa. În aceste condiţii, americanii care doresc să profite de deprecierea euro sunt cei care înlocuiesc afacerile pierdute ca urmare a diminuării numărului de turişti chinezi, iar Franţa este ţara care profită cel mai mare de pe urma cheltuielilor turiştilor.

Analiştii UBS estimează că vânzările către turişti în Franţa au urcat în luna iunie până la doar 11,3%, sub nivelul la care au fost în 2019, un semnal pozitiv pentru producătorii francezi de articole de lux care au o expunere mare pe piaţa lor domestică.

Turiştii americani au început să se îmbulzească pe bulevardul parizian Avenue Montaigne, căutând în special buticurile de lux are unor mărci renumite precum Louis Vuitton, Chanel şi Gucci.

Cheryl Penn, o agentă imobiliară din Delray Beach, Florida şi-a cumpărat deja o rochie şi o fustă pentru ea şi acum cumpără haine de bebeluşi pentru nepoatele ei. „Tocmai am ajuns pe Avenue Montaigne şi am început să facem cumpărături. Îmi place faptul că euro şi dolarul sunt la egalitate aşa că ştiu exact cât cheltuiesc”, a spus Cheryl Penn, potrivit Reuters, citată de Agerpres.

Atracţia Parisului rămâne una puternică pentru cumpărătorii americani chiar dacă străzile din New York sunt pline cu magazine ale designerilor europeni. „Multe din prietenele mele au început să meargă în călătorii de weekend la Paris şi în alte locuri şi în timp ce sunt acolo fac şi shopping”, spune Jennifer Tumpowski, în faţa principalului magazin Gucci de pe celebra Fifth Avenue din New York.

 

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate