Un nou tip de poluare va avea efecte dramatice în următorii ani. Peste 100 de milioane de persoane, afectate pe termen lung

Data actualizării: Data publicării:
oameni pe strada
Oraşele din România ar trebui să fie specializate fiecare în domeniul care l-a consacrat, spune Dragoş Preda, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. FOTO: Getty Images

Unul din cinci europeni este afectat de poluarea fonică, o problemă care ar urma să se agraveze în următorii ani din cauza creşterii traficului rutier şi a expansiunii urbane, a anunţat joi Agenţia Europeană de Mediu (AEM), relatează dpa.

Circa 113 milioane de persoane sunt afectate pe termen lung de niveluri de zgomot produse de traficul rutier, a estimat AEM.

Expansiunea rapidă a dezvoltării urbane a însemnat un număr mai mare de persoane expuse la niveluri ridicate de zgomot, în pofida măsurilor de reducere şi gestionare a zgomotului, conform raportului AEM intitulat "Zgomotul în Europa - 2020".

Numărul persoanelor expuse la niveluri ridicate de zgomot a rămas în mare parte acelaşi între 2012 şi 2017, ceea ce înseamnă că Europa nu va reduce probabil poluarea fonică în 2020 la nivelurile recomandate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), estimează raportul AEM, scrie Agerpres.

Principala sursă de poluare fonică în Europa este traficul rutier

Căile ferate, aeronavele şi industria reprezintă celelalte surse principale ale poluării fonice ambientale.

Zgomotul feroviar a afectat aproximativ 22 de milioane de persoane, în timp ce patru milioane de persoane au fost expuse la niveluri ridicate de zgomot produse de aeronave, a precizat agenţia cu sediul la Copenhaga.

Expunerea la poluarea fonică are efecte semnificative asupra sănătăţii, conducând la boli cardiace şi chiar deces prematur. Expunere pe termen lung la zgomote de mediu provoacă anual aproximativ 12.000 de decese premature în Europa, a mai spus agenţia. Printre alte probleme se numără tulburări de somn care afectează peste şase milioane de oameni. De asemenea, copiii expuşi la niveluri ridicate de zgomot la şcoală se pot confrunta cu probleme de citit.

Ţările iau deja măsuri variate de reducere şi gestionare a nivelurilor de zgomot în oraşe, printre care înlocuirea vechiului pavaj al drumurilor, gestionarea mai bună a fluxurilor de trafic şi reducerea limitelor de viteză la 30 km pe oră. Alte măsuri de reducere a zgomotului produs de trafic vizează încurajarea oamenilor să utilizeze bicicleta, să meargă pe jos sau să folosească vehicule electrice.

Redactare G.M.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri