Prioritate în trafic pentru autospecialele Salvamont în misiune. Președintele Salvamont: "S-a făcut un mare pas spre normalitate!"

Data actualizării: Data publicării:
masina-salvamont
Autospecialele Salvamont vor putea folosi, când sunt în misiune, semnalele acustice și luminoase. Foto: Salvamont Poiana Brasov/ Facebook

Camera Deputaților a votat miercuri, în unanimitate, actul normativ care dă posibilitatea echipajelor Salvamont de a folosi semnalele luminoase și acustice ale autospecialelor de intervenție, atunci când sunt în misiune. Demersul a fost început acum 8 ani, timp în care salvamontiștii s-au lovit de nenumărate situații în care au întârziat la intervenții din cauza traficului infernal. "S-a făcut un mare pas spre normalitate!", a declarat pentru Digi24 președintele Salvamont România, Sabin Cornoiu.

Actul normativ care modifică Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost aprobat miercuri, 7 decembrie 2022, de Camera Deputaților, cu 249 de voturi, din tot atâția deputați prezenți.

Sabin Cornoiu, președinte Salvamont România: "S-a facut un mare pas către o situație de normalitate în cadrul unui serviciu de urgență, care are atribuții în salvarea de vieți omenești, prin aprobarea acestui proiect legislativ și prin asigurarea priorității în trafic a mașinilor de intervenție și a ambulanțelor Salvamont. Legislația de 20 de ani ne impunea atribuții ca serviciu de urgență, să acționăm în regim de urgență pentru salvarea de vieți omenești, ne oferea și pârghiile necesare, respectiv posibilitatea să achiziționăm ambulanțe și autospeciale, dar necorelararea cu legislația privitoare la circulația pe drumurile publice a creat această situație anormală în care noi, ca servicii de salvare montană, nu aveam dreptul să circulăm prioritar pe străzi."

Demersul Salvamont de a putea folosi semnalele acustice și luminoase ale autospecialelor, atunci când echipajele sunt în misiune, a început acum 8 ani.

Sabin Cornoiu, președinte Salvamont România: "Am avut și persoane care s-au opus acestui proiect de hotărâre, persoane care credeau că salvatorii montani stau tot timpul pe munte și sunt acolo unde are loc accidentul, dar nu. Avem o întreagă bază de salvare montană, răspândită foarte bine în locuri optime, ca să putem să intervenim într-un areal cât mai mare de munte și acest lucru impunea și deplasarea pe drumuri naționale, județene sau drumuri locale, unde era nevoie să circulam în regim prioritar."

Din cauza traficului infernal din zona stațiunilor de munte, salvamontiștii pierdeau, de cele mai multe ori, timp prețios.

Sabin Cornoiu, președinte Salvamont România: "Vedem ce înseamnă drumurile aglomerate: Valea Prahovei, Transalpina, Transfăgărășan și alte drumuri intens circulate de mii de mașini zilnic, în care mașinile Salvamont erau obligate să stea și să aștepte în trafic. Acum vom avea posibilitatea să lucrăm în regim normal, să putem să ne îndeplinim inclusiv sarcina de a transporta victimele la spital, așa cum prevede legislația sau până la locul unde ne întâlnim cu ambulanțele de la Serviciile Județene de Ambulanță sau de la Serviciul SMURD. Să sperăm că prin această măsură vom reuși să optimizăm intervențiile noastre de salvare, să putem spune că avem un grad de răspuns și de reușită de 100% la toate accidentele."

 

Editor : Izabela Zaharia

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri