Avertisment pentru angajații Dacia

Data publicării:
Uzina Dacia - Guliver GettyImages

Anul viitor, uzina Dacia de la Mioveni va produce cu 9% mai puţine maşini decât anul acum.

Producţia ar urma să fie ceva mai mică decât în 2015, care este un an-record”, a spus Nicolae Maure, președinte-director general la Dacia.

Problema Dacia pentru orice nou model este cât de ieftin îl poţi scoate. Dacă încerci să îl vinzi la sub 6.000 de euro, de exemplu, este imposibil să te conformezi normelor de siguranţă, iar dacă vorbim şi de poluare, acum cu scandalul Volkswagen este şi mai complicat”, atrage atenția Vlad Barză, specialist în piața auto.

Într-o informare adresată celor 14 de mii de angajaţi, cei de la Dacia vorbesc despre pierderea terenului pe 9 din primele 10 pieţe. În Uniunea Europeană, cota de piaţa a Dacia este de 2,7% după primele 10 luni ale anului, în uşoară scădere faţă de anul trecut.

În condiţiile în care se poartă discuţii despre un nou contract colectiv de muncă, şefii Dacia le arată angajaţilor sperietoarea din Tanger.

În acest an, uzina Renault de la Tanger a început fabricaţia şi cu al treilea schimb. Uzina din Maroc a ameliorat performanţele şi a optimizat costurile de fabricaţie, ceea ce îi dă posibilitatea de a prelua volume suplimentare", se arată într-o informare a Dacia către angajați.

Uzina o să facă aproape 250 de mii de maşini până la finalul anului ăstuia. Capacitatea va creşte în continuare. Uzina de la Tanger poate să treacă de 350 de mii şi va trece. Este posibil să intre şi Nissan în schemă acolo cu modele ”, arată Vlad Barză.

Şeful Dacia declara în urmă cu două luni că în prezent uzina din Maroc are costuri similare cu cea de la noi.

Costurile cu forţa de muncă sunt mai mici în Maroc, dar costurile cu piesele sunt mai mari. Când adaugi toate costurile suntem cam la acelaşi nivel. Provocarea este să rămânem la acelaşi nivel de competitivitate cu Tangerul pe viitor”, a declarat Nicolas Maure, președinte-director general la Dacia.

La începutul anului, salariile muncitorilor şi funcţionarilor de la Dacia au crescut cu 150 de lei, iar cele ale personalului TESA cu 100 de lei. Ei au luat şi primă de rezultat, peste 1.400 de lei, plus tichete cadou de sărbători. Salariul mediu brut al unui muncitor este de aproape 4.400 de lei, în condiţiile în care câştigul mediu la nivel naţional abia trece de 2.500 de lei.

Citiți și:

Mai mulți roboți, mai puțini angajați la Dacia

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri