Bărbatul care a murit după ce mașina sa Tesla a lovit o barieră de beton se juca pe telefon în timpul accidentului

Data publicării:
tesla model x
Tesla Model X

Angajatul Apple care a murit după ce mașina sa Tesla aflată pe Autopilot a fost implicată într-un accident rutier se juca pe telefon în timpul coliziunii, a dezvăluit ancheta autorităților, potrivit BBC.

Potrivit Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB), Walter Huang, în vârstă de 38 de ani, se deplasa în martie 2018 la bordul mașinii sale Tesla Model X, care avea activată funcția Autopilot. Bărbatul nu avea control asupra mașinii pentru că era atent la un joc video pe telefonul său mobil. Sistemul de evitare a coliziunilor de pe mașinile Tesla nu era construit pentru a detecta obstacolul lovit, iar sistemul Autopilot nu oferă mijloace eficiente de a detecta implicarea șoferului în procesul de condus. Totodată, ancheta a concluzionat că sistemul Autopilot de la Tesla a fost utilizat în cazul mai multor accidente.

Tesla a avertizat șoferii întotdeauna să țină ambele mâini pe volan în timp ce mașina se află pe modul Autopilot.

Ancheta NTSB a spus că mai multe accidente rutiere s-ar putea produce dacă Tesla nu vine cu modificări la sistemul său Autopilot.

Ancheta a durat doi ani de zile. Accidentul lui Huang s-a petrecut în martie 2018, după ce sistemul Autopilot a direcționat mașina către o zonă neutră, apoi autovehiculul a lovit o barieră de beton. Mașina Tesla Model X s-a rupt în două și a provocat alte două accidente. Walter Huang a fost dus la spital, însă a murit în urma rănilor suferite.

Cum funcționează sistemul Tesla AutoPilot

Sistemul Autopilot de la Tesla permite mașinii să funcționeze în mod semi-autonom, schimbând benzile și ajustând viteza.

Criticii mărcii spun că denumirea Autopilot îi face pe unii șoferi să creadă că mașina este complet autonomă.

Potrivit anchetei NTSB, Huang s-a bazat prea mult pe programul software.

Tesla își sfătuiește clienții să țină mâinile pe volan, iar o avertizare sonoră se aude dacă aceștia nu fac acest lucru.

Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor spune că dacă Tesla nu încorporează sisteme de siguranță care să limiteze utilizarea sistemului Autopilot la condițiile pentru care a fost creat, utilizarea în afara situațiilor prevăzute este previzibilă și riscul de accident va rămâne.

Editor web: Vlad Mironescu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri