Sari la conținut

BUSINESS CLUB. Cum se pot vicia testele de poluare a maşinilor

Consiliul Internaţional pentru Transportul Ecologic avertizează că diferenţele dintre emisiile oficiale și cele reale au ajuns la maxime istorice. Mașinile au emisii de dioxid de carbon în medie cu 40% mai multe decât vede șoferul în cartea tehnică, asta deși în 2003 diferenţa era de doar 10 procente. Decalajul a crescut abrupt nu din cauza utilizării unor softuri sofisticate, ci a unui tip diferit de sofisticare. Raportul Consiliului conchide că „aproximativ trei sferturi din diferenţa dintre rezultatele testelor de laborator şi cele făcute în condiţii reale de trafic se explică prin faptul că producătorii auto exploatează portiţele din actuala legislaţie".

Raportul arată că mașinile duse la omologare au adesea anvelopele supraumflate, astfel că rezistenţa la rulare este mult mai mică, iar consumul de carburanţi și deci emisiile scad. La fel, autoturismele vin cu bateriile încărcate la maximum, astfel că aprinderea combustibilului e cu mult mai eficientă decât în cazul unei mașini rulate pe stradă de clienţi. Arderea este mult mai eficientă și din nou sunt emise mai puţine noxe.

O problema uriașă este însă faptul că testele sunt rămase în urmă. Cele folosite astăzi au fost gândite în anii 80, doar că de atunci mașinile s-au schimbat mult. Studiul arată că ultimul sfert din diferenţele dintre emisiile oficiale şi cele reale e explicat de noile tehnologii care pot avea un mare efect asupra emisiilor - de pildă, producătorii decuplează echipamentele care cresc consumul, dar pe care şoferii le folosesc în mod normal, precum aerul condiţionat.

Un fost angajat al inspecţiei tehnice auto din Anglia a declarat pentru The Telegraph că a auzit inclusiv de cazuri în care s-au decuplat anumite sisteme electrice precum cel care controlează airbagurile, tocmai pentru a-i da motorului mai puţin de muncă.

Pe de altă parte, alte tehnologii, precum sistemul start-stop este mai eficient în condiţii de laborator decât în condiţiile reale de trafic. Tot ce trebuie să facă producătorii e să se folosească de mai multe metode care reduc consumul, fiindcă împreună au un efect semnificativ. Iar sistemul nu trebuie folosit decât două minute și jumătate cât durează testul, timp în care maşina e doar accelerată. Asemănările cu realele condiţii în care mașina e folosită sunt minore.

Renault, Hyundai și Volvo nu ar trece teste mai stricte

„Am discutat încă din 2011 să aducem testele europene de emisii mai aproape de condiţiile reale în care șoferii conduc mașinile. De aceea, am căzut de acord la începutul anului ca noile teste pe care dorim să le standardizăm în Europa să aibă loc pe stradă”, a declarat ministrul german al transporturilor, Alexander Dobrindt.

Uniunea Europeană vrea să introducă teste mai stricte din 2017. Vor fi incluse şi testări ale emisiilor de oxizi de azot în condiţii reale de trafic. Sunt tocmai particulele despre care s-a aflat că erau de peste 40 de ori peste norma legală în cazul Volkswagen. Totuși, în momentul de faţă producătorii auto nu sunt pregătiţi să treacă viitorul examen.

Consiliul Internaţional de Transport Ecologic spune că printre cei care probabil ar pica sunt Renault, Hyundai și Volvo. În experimentele Consiliului, Volvo a avut emisii de oxizi de azot de peste 14 ori mai mari decât limitele legale când e supusă procedurilor mai stricte. Producătorul susţine însă că a fost folosită o mașină cu probleme.

Dar și Renault a depășit limitele de aproape 9 ori, iar Hyundai de aproape 7 ori.

Pentru a putea vinde mașini pe piaţa europeană, companiile vor fi nevoite să investească în noi sisteme de control al noxelor. Dar costă bani - aproximativ 600 de euro pentru fiecare mașină, spun specialiștii.

Citiți și:

Experiență în mușamalizat. Datele de poluare, falsificate de 40 de ani
Etichete: industria auto , poluare , teste poluare , scandalul volkswagen , tehnici de viciere teste noxe , noxe auto , omologare masini , trucuri omologare

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale