Sari la conținut
News Alert

Călătoria cu o mașină electrică prin România, o aventură stresantă

Cătălin Bălan, reporter Digi24: „Călătoria noastră începe din nordul Bucureştiului, ne îndreptăm către autostrada Bucureşti-Piteşti, vom călători cu o maşină destul de mică şi uşoară pentru că, fiind electrică, trebuie să consume cât mai puţin.

Când am plecat la drum, computerul maşinii arăta că putem parcurge 153 de kilometri fără să fie nevoie de realimentare. Am decis să ieşim pe autostradă pentru a testa limitele maşinii şi a vedea cât de mult se consumă bateria cu o viteză constantă de 90 de kilometri la oră. Aproape 20 de procente din acumulator pierdusem numai pe şoseaua de centură.

Suntem pe autostrada Bucureşti-Piteşti, avem baterie pentru încă 125 de kilometri şi sperăm să ne ajungă pentru că circulăm cu o viteză destul de redusă.”

Pentru a evita surprizele, am ieşit pe DN7, căutând borna de alimentare de la Titu. Am scăzut viteza şi am exersat trucurile folosite de şoferii maşinilor nepoluante: în pantă, maşina se foloseşte de inerţie pentru a se încărca singură.

După 70 de kilometri pe autostradă şi drum naţional, jumătate din baterie era deja consumată. După reîncărcare, am continuat drumul prin localităţi, fără a călca pedala de acceleraţie prea mult.

Am ajuns la Piteşti, punem din nou maşina la încărcat, pentru că baterie nu prea mai are, după două ore şi jumătate. Atât a fost drumul, ceva mai mult decât o maşină obişnuită.”

În jumătate de oră, bateria ajunge la o capacitate de 80% grad de încărcare. Următoarea staţie este la Craiova. Este o staţie de 22 de kilowati putere de încărcare.

România are cele mai puţine staţii de încărcare pentru maşinile electrice din Europa. Primăriile nu alocă fonduri pentru astfel de prize, majoritatea celor care există au fost instalate pe cheltuiala companiilor private. Problema este că între Drobeta-Turnu Severin şi Timişoara aveţi nevoie de o maşină cu autonomia bateriei mai mare, pentru a parcurge cei 226 de kilometri.

Avantajul pentru cei cu maşini ecologice este că pot folosi gratuit aproape toate staţiile de încărcare din ţară. Dezavantajul este că, la drumul Bucureşti-Timişoara, de peste șapte ore, se adaugă cel puţin patru opriri pe traseu, la borna electrică. Asta înseamnă încă trei ore petrecute cu încărcarea bateriei.

„Revenim la paradigma oul şi găina: ce să dezvoltăm întâi: staţiile sau vehiculele? Această dezvoltare de infrastructură trebuie susţinută de autorităţi. Subvenţiile care se dau la vehiculele electrice sau care se vor da, ar trebui să se orienteze şi către dezvoltatorii de infrastructură”, spune Sorin Morariu, specialist electromobilitate.

Deşi Administraţia Fondului pentru Mediu a promis că din 6 iunie oamenii îşi pot achiziţiona, prin programul Rabla, inclusiv tichete pentru maşini electrice, startul programului s-a amânat încă o dată, până pe 17 iunie. Din cei 75 de milioane de lei alocaţi pentru eco-tichete, românii îşi pot cumpăra peste 3.700 de maşini electrice, de zece ori mai multe decât cele care circulă acum în România.

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale