Cât a ajuns "plinul" la mașina electrică. Încărcarea nu mai este profitabilă nici acasă, nici la stațiile publice

Data actualizării: Data publicării:
Mașină electrică la încărcat la o stație de încărcare
Mașină electrică la încărcare. Foto: Profimedia Images

Odată cu scumpirile din energie, trecerea la mobilitate verde nu mai este la fel de profitabilă pentru proprietarii de mașini electrice, indiferent unde încarcă. Acasă, riscă să consume mai mult decât este statul dispus să subvenționeze, iar, la stațiile publice, tarifele au crescut atât de mult încât șoferii de electrice ajung să plătească aproape la fel ca cei care conduc mașini convenționale. 

Anda Niculae conduce o mașină full electrică de mai bine de un an. Cel mai des o încarcă acasă, iar asta îi crește consumul până la 500 de kwh pe lună.

Anda Niculae: "Am o factură de 1.250 de lei la prima vedere. Enorm... este greu de suportat pentru orice salariu. Mașina electrică este foarte convenabilă, tariful nu e convenabil".

Odată cu scumpirea energiei, drumurile lungi au ajuns costisitoare pentru orice șofer.    

O mașină electrică va consuma pentru 1.000 km aproximativ 190 kWh. Pentru aceeași distanță, o mașină clasică va consuma, în funcție de combustibil, aproximativ 70 litri de benzină, respectiv 60 de litri de motorină.

Tradus în bani, șoferii de mașini verzi care vor încărca la stațiile publice vor scoate din buzunar peste 470 de lei, la fel ca cei care merg cu o mașină pe diesel sau benzină. Doar cei care își încarcă acasă vor ieși mai ieftin. Însă riscă să nu se mai încadreze în plafonul subvenționat de stat.

Chiar și așa, ministrul Mediului tot ține partea mașinilor electrice.

Tanczos Barna, ministrul Mediului: "Când o gospodărie depășește pragul de 255 de kwh consumați ajunge la un preț de aproximativ 2 lei și la acest preț încă este în pragul de rentabilitate inclusiv mașina electrică".

O altă problemă sunt stațiile de încărcare. Pe lângă că sunt puține, ele încarcă extrem de încet. Doar unul dintre șapte puncte de încărcare este "fast charge". Asta înseamnă că la peste 80% dintre prize trebuie să stai cel puțin 5-7 ore pentru a încărca mașina de la aproape 0%, la 100%.

Christoph Bucher, producător stații de încărcare: "Acum, România deține cam 0,2% din stațiile de încărcare publice ale Europei. Comparativ cu Germania care are 20% dintre stațiile de încărcare".  

Țări precum Olanda, Luxemburg, Germania, Portugalia și Suedia au cele mai multe stații de încărcare. Țările cu cele mai puține stații sunt Lituania, Cipru, Grecia, Estonia și Polonia.
 

Editor : G.M.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Carmen Iohannis, atacată dur: “Să vedem dacă mai are curajul vreodată să calce prin București”
Digi FM
Un tânăr care se plimba cu caiacul, înghițit de o balenă și eliberat nevătămat. Momentele incredibile...
Pro FM
Ce ar fi determinat despărțirea dintre Bianca Censori și Kanye West. Apropiat: „S-a săturat, a fost picătura...
Film Now
Salma Hayek a publicat poze din anii '90, în care apare fără haine, și a stârnit reacții cu nemiluita. 1,3...
Adevarul
Profilul psihologic al lui Ilie Bolojan, care a anunțat că va locui 100 de zile în Palatul Cotroceni...
Newsweek
Avocatul Poporului încasează 3 pensii de 22.000 lei. A tăiat 4.900.000 pensii contributive cu 12%
Digi FM
Cristina Cioran a născut un băiețel. Vedeta de 47 de ani, mamă pentru a doua oară alături de bărbatul cu care...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Momentul emoționant în care un câine află că stăpâna sa este însărcinată. Imaginile inedite fac furori pe Tik...
Film Now
Transformarea polițistului care seamănă leit cu Dwayne Johnson. Arată la fel și la față, și la mușchi, și la...
UTV
Reacția lui Alexandru Ciucu după dezvăluirile Alinei Sorescu despre mariajul lor. „Nu înțeleg de ce trebuie...