Sari la conținut
News Alert

Chinezii care dețin Volvo vor să cumpere cea mai mare parte din Daimler AG

Grupul auto chinez Zhejiang Geely Holding achiziţionează o participaţie în valoare de aproape 7,5 miliarde de euro (9,2 miliarde de dolari) în Daimler AG, devenind cel mai mare investitor în producătorul auto german, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Daimler AG Annual General Meeting

Foto: Guliver/GettyImages

În ultimele săptămâni, Geely, controlată de miliardarul chinez Li Shufu, a cumpărat de pe piaţă acţiuni Daimler, ajungând la o participaţie de sub 10%. Tranzacţia va fi anunţată în următoarele zile, susţin sursele.

Un purtător de cuvânt al Daimler a refuzat să comenteze informaţia.

Chinezii de la Geely, care deţin şi producătorul auto suedez Volvo, vor să obţină acces la tehnologia dezvoltată de Daimler pentru bateriile maşinilor electrice şi să înfiinţeze o societate mixtă în Wuhan (China) pentru a produce vehicule electrice, conform surselor.

În prezent, cei mai mari acţionari ai Daimler sunt Kuwait Investment Authority (6,8%) şi BlackRock (6%).

Recent, Hubertus Troska, şeful subsidiarei chineze a Daimler, a anunţat că firma germană intenţionează să investească în China cinci miliarde de yuani (755 milioane de dolari) pentru a produce vehicule electrice şi baterii pentru acestea, ca parte a eforturilor de a-şi ajuta brandurile Mercedes-Benz şi Smart să îndeplinească cerinţele mai dure ale autorităţilor de la Beijing privind vânzarea vehiculelor electrice.

Hubertus Troska le-a declarat jurnaliştilor că investiţia face parte din recentul plan al producătorului auto german de a aloca zece miliarde de euro (11,8 miliarde de dolari) pentru dezvoltarea vehiculelor electrice.

China a stabilit cote stricte pentru vehicule hibride convenţionale, hibride plug-in sau complet electrice, care vor intra în vigoare din 2019. Ţinta ambiţioasă a autorităţilor de la Beijing este vânzarea a două milioane de vehicule electrice până în 2020 şi reducerea livrărilor de motoare pe benzină şi motorină, mai poluante.

China este cea mai mare piaţă auto din lume, înaintea SUA.

În România, Daimler are două unităţi de producţie, în Cugir şi Sebeş.

Sursa: Agerpres