Sari la conținut

Conceptul de transport care va schimba radical felul în care se circulă în orașe

Parcul auto european va suferi schimbări radicale în următorii 12 ani. Ca urmare a noilor concepte de ride-sharing, proprietatea personală a unei maşini ar putea scădea cu aproape o treime până în 2030, arată cele mai recente studii în domeniu. Consecinţe vor fi şi în Statele Unite. Doar în China lucrurile stau diferit: aici parcul auto ar putea creşte în următorul deceniu cu 100 de milioane de unităţi.

Nu va mai dura mult până ce condusul propriei maşini va deveni tot mai puţin practicat. Studiile arată că până în 2030, mai mult de unul din trei kilometri parcurși vor fi în regim de ride-sharing la preţuri accesibile. Această schimbare către ride-sharing este strâns legată de două tendinţe ale pieţei auto: popularizarea autovehiculelor electrice şi avansul foarte puternic al dezvoltării maşinilor autonome.

Combinarea acestor tendinţe va însemna de fapt schimbarea dramatică a modelului de trafic auto. Diferitele concepte, dezvoltări şi inovaţii ale industriei se vor antrena una pe cealaltă în crearea de noi modele de utilizare a maşinilor viitorului. De exemplu, maşinile autonome au mari şanse să devină un fel de taxiuri robot atunci când cele două concepte sunt aduse împreună, în timp ce maşinile electrice s-ar putea traduce printr-un avantaj semnificativ pentru conceptul de ride sharing, datorită modului mai simplu în care pot fi conduse.

Iar avantajele sunt amplificate de cifre.

În scenariul PriceWaterhouseCoopers, până în 2030, 55% din totalul de maşini noi ar putea fi electrice, în timp ce motoarele convenţionale, cu combustie internă, vor ieşi de pe piaţă. Lucru dovedit şi de războaiele care se poartă împotriva motoarelor diesel la nivel mondial.

Aceste evoluţii ale pieţei auto sunt prevăzute să se petreacă, în mare parte, în paralel în Europa şi Statele Unite.

Astfel că, estimările arată că în următorii 12 ani, parcul auto al Europei ar putea scădea până la 200 de milioane de maşini, în timp ce în Statele Unite vor mai fi doar 212 milioane de autovehicule. În schimb, China este aşteptată să-şi dezvolte parcul auto şi să atingă 280 de milioane de autoturisme, de la 180 de milioane, cât are în prezent.

În acelaşi timp, specialiştii iau în calcul o creştere anuală cu o treime a înmatriculărilor de maşini noi în Europa, care va aduce un surplus de peste 24 de milioane de maşini pe străzi până în 2030. Însă va fi un stoc asigurat de companii specializat în aceste noi servicii de închiriat, în care investesc inclusiv constructorii auto. Propritatea personală în schimb va scădea. Aceasta ar fi singura modalitate de a compensa uzura maşinilor în urma folosirii lor în sisteme de „car-sharing”.

Etichete: SUA , China , masini , Europa , automobile , piata auto , producatori auto , vehicule

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale