Poluarea reală ameninţă maşinile diesel

Data publicării:
masini - 3293148-Mediafax Foto-Andrei Pungovschi

Emisiile maşinilor diesel nu sunt măsurate în trafic, ci în condiţii de laborator, iar Uniunea Europeană vrea să schimbe asta. Iar studiile arată că în trafic, de fapt, noxele sunt mai mari şi atunci trebuie schimbată configuraţia pentru a le aduce în limitele normelor legale. Înseamnă costuri care se vor transfera către consumator. Constructorii de maşini se gândesc cu groază că acest proiect ar putea deveni lege.

Din septembrie 2017, emisiile mașinilor diesel ar putea fi măsurate pe stradă, însă aceasta era o veste foarte rea pentru producători. Unele studii arată că emisiile măsurate în condiţii reale de trafic sunt cu o treime mai mari decât cele măsurate în laboratoare autorizate.

Aceste date sunt înregistrate de organizațiile de mediu, însă dacă măsuratorile oficiale ar ajunge la aceeași concluzie, pasul următor ar fi reproiectarea maşinilor, astfel încât să respecte pragurile de poluare impuse de lege. Doar că e vorba de un număr uriaș de maşini.

Automobilele diesel sunt deosebit de populare în Europa, unde reprezintă jumătate din vehiculele proaspăt vândute. Dacă în urma testelor din trafic, nivelul acestor particule apare periculos de mare, ar putea fi o greşeală foarte costisitoare pentru producători. Potrivit unei analize a celor de la BNP Paribas, dacă noul sistem de testare va identifica un nivel al emisiilor cu doar 10% peste cel măsurat în prezent în laboratoare, atunci costurile de proiectare ar putea creşte cu până la 400 de euro pentru un vehicul.

Producătorii de maşini de serie, care în general câştigă doar 500 de euro pe vehicul, într-un an bun, ar fi grav afectaţi, avertizează BNP Paribas. Autorii raportului spun că „pentru Diesel, jocul s-a terminat”. Unele maşini ar putea fi ameninţate cu extincţia în vreme ce maşinile pe benzină ar putea căpăta o cotă de piaţă mai mare cu zero efort. Până atunci însă, producătorii auto se confruntă cu lacunele legii.

Asociaţia producătorilor auto europeni susţine că noul sistem de testare a emisiilor va impune companiilor să facă schimbări majore în testarea şi dezvoltarea unor noi vehicule, dar acest lucru va fi dificil pentru că reglementările sunt incomplete. Potrivit asociaţiei, actuala propunere nu respectă foarte multe criterii, nu vine cu un set complet de cerinţe și nici cu limite clare de performanţe. Într-un comunicat de presă, reprezentantii asociatiei spun că „industria trebuie să proiecteze în prezent pentru a respecta reglementări care vor fi cunoscute abia anul viitor”.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ilinica Simion a răbufnit. Soția lui George Simion nu a mai putut să tacă, nimeni nu se aștepta la o așa...
Digi FM
Reacția lui Dan Negru când a văzut prețul cireșelor din piețe: „Ciocolata Dubai e pentru săraci”
Pro FM
Roxana Nemeș e însărcinată cu gemeni și a aflat și sexul copiilor: "Tot ce am visat și chiar mai mult"
Film Now
Iubirea se citește în privirile lor. Scarlett Johansson și soțul ei au cucerit Cannes-ul. „Ce cuplu minunat”
Adevarul
Un jurnalist britanic a petrecut noaptea alegerilor cu „populiștii învinși ai României”. Cum l-a perceput pe...
Newsweek
Nouă decizie a Instanței pentru pensionarii cu grupe de muncă. Cine câștigă și cine pierde la pensie
Digi FM
Fost antrenor al echipei SUA la Olimpiada de Matematică, despre Nicuşor Dan: „Amabil şi prietenos, ager la...
Digi World
Câtă apă ar trebui să bem zilnic? Specialiștii spun că depinde de mai mulți factori
Digi Animal World
Reacția unui câine când celălalt patruped al familiei are o criză de epilepsie. Imaginile sunt virale: „Mi-au...
Film Now
Jason Momoa, atent cu Adria Arjona pe covorul roșu. Actorul nu se sfiește să-și arate sentimentele în public
UTV
Jennifer Lopez, apariție îndrăzneață și incident vestimentar pe covorul roșu