Sari la conținut

Schimbarea din industria auto care ar putea duce la dispariția a 60% din locurile de muncă în domeniu

Viitorul industriei auto e reprezentat de maşinile electrice, dar oficialii europeni s-ar putea să nu conştientizeze efectele din piaţa muncii. Producătorii atrag atenţia că se vor pierde multe joburi. Cel mai mult în segmentul de mentenanţă-service. Maşinile electrice au mai puţine piese, sunt mai uşor de întreţinut. Şi atunci nu prea va mai fi nevoie de atât de mulţi salariaţi în această zonă. E adevărat, ar putea apărea alte joburi croite pe noile nevoi. Dar puţin probabil să compenseze.

Asociaţia Producătorilor Auto din Europa consideră că Uniunea Europeană subestimează impactul tranziţiei spre maşinile electrice pe piaţa muncii. Această direcţie e acum forţată de noile reguli europene privind emisiile poluante. Inevitabil, constructorii vor încerca să-şi balanseze oferta. Şi cele mai sigure din punctul de vedere al testelor sunt autoturismele care nu sunt echipate cu motoare cu combustie internă. Electricele au un sistem mecanic mult mai puţin complex, cu puţine piese. Motoarele cu ardere internă, complexe, ajung şi la trei mii de componente, asigurate de furnizori de subansamble.

Producătorii susţin că piaţa muncii va fi puternic afectată după anul 2021, iar rata concedierilor va creşte considerabil. Furnizorii vor fi cei mai afectaţi: vor produce cu până la 38% mai puţine piese, în vreme ce constructorii vor renunţa la 17% din linia de componente. O altă problemă care ar putea duce la şomaj este producţia bateriilor, care se face acum peste hotare. În condiţiile în care preţul acestora reprezintă între 35 şi 50% din costurile de producţie a unui autoturism electric, Europa va fi extrem de dependentă de importuri. În prezent, 80% dintre bateriile electrice se produc în Asia.

Unul dintre giganţii chinezi din domeniu a anunţat recent că va construi o uzină în Germania, ca urmare a unui contract încheiat cu BMW. În prima fază vor fi investite aproximativ 240 de milioane de euro, dar nu se ştie câte locuri de muncă vor fi generate şi nici dacă ele vor compensa pierderile din piaţa muncii actuală.

Ar putea exista probleme structurale care nu au fost luate în calcul de oficialii de la Bruxelles. În raportul privind impactul implementării noilor standarde privind emisiile, Comisia Europeană estima că, până în 2030, se vor pierde aproximativ 16.600 de joburi. Numai că producătorii privesc cu scepticism cifrele, mai ales că Executivul european nu a detaliat aceste prognoze şi nu a vorbit despre diferenţele tehnice între maşinile electrice şi cele clasice.

Se crede, aşadar, că impactul va fi mai mare de atât: tranziţia spre electrice ar putea duce la scăderea cu 60% a angajaţilor din industria motoarelor, fabricării pieselor şi întreţinerii acestora. E componentă a industriei în care lucrează, totuşi, aproximativ o treime din totalul salariaţilor din domeniul auto.

Daimler estima, de asemenea, că pentru a produce un model electric e nevoie de o forţă de muncă redusă cu 90% faţă de cea care lucrează în prezent la un model clasic.

S-a ajuns într-un punct în care părerile sunt împărţite: reguli mai dure privind poluarea sunt necesare. Dar când acest lucru vine la pachet cu probleme structurale pe piaţa muncii, atunci calculele şi tranziţia ar trebui regândite pentru a nu crea probleme sociale sau chiar politice.

Etichete: industria auto , locuri de munca , masini electrice , componente auto

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale