Schimbarea taxei auto cu timbrul de mediu favorizează importurile de maşini foarte vechi

Data publicării:
masina

Doar în luna mai, dealerii auto au asistat la înjumătăţirea vânzărilor de maşini noi faţă de mai din 2012. Patru mii de clienţi au dat bani pe un autoturism proaspăt ieşit de pe poarta fabricii. Pesimist arată şi situaţia pe primele cinci luni din 2013: piaţa auto a scăzut cu 20%. 

Schimbarea taxei auto în timbru de mediu şi bâlbele statului cu privire la demararea programului Rabla, care a început de abia în această lună, au făcut ca vânzările de maşini noi să intre în cel de-al şaselea an consecutiv de declin. De partea cealaltă, vânzările de maşini second-hand au crescut cu 40% la finalul primelor cinci luni din acest an, însă majoritatea celor care au fost vândute în România au fost rable, favorizate de formula de calcul a timbrului de mediu.

Cel mai bine se vând acum maşinile uzate non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, care ocupă jumătate din totalul tranzacţiilor. Foarte greu se dau însă autoturismele second hand Euro 3 sau Euro 4.

Noua formulă de calcul a timbrului de mediu a favorizat importurile de maşini rulate foarte vechi, pentru care taxa a scăzut cu până la 90% faţă de varianta anterioară. În schimb, aceeaşi taxă a crescut în medie cu 10-15% pentru maşinile rulate Euro 3 şi Euro 4, care erau înainte categoriile cele mai căutate în România. Primul efect va fi îmbătrânirea şi mai accentuată a parcului auto naţional. Vârsta medie a unei maşini în ţara noastră este acum de circa 12 ani.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri