Sari la conținut

Cercetătorii anunță o descoperire de „importanță globală” pe o insulă din Scoția

Descoperirea a aproximativ 50 de urme de dinozaur pe insula Skye din Scoția a fost etichetată ca fiind una de „importanță globală”, transmite Euronews.

jon hoad

Urma unui pas de dinozaur din insula Skye. Foto: Jon Hoad

Cercetătorii, majoritatea de la Universitatea din Edinburgh, analizează acum urmele de pași. Potrivit primelor indicii, acestea ar fi aparținut unor sauropode cu gât lung, o specie de dinozauri ierbivori patrupezi care au trăit între Jurasic și Cretacic.

Unii dintre acești dinozauri atingeau dimensiuni uriașe, de peste 20 de metri lungime.

Aceste sauropode „și-au făcut veacul în bancul de nisip al unei lagune când Scoția era mult mai caldă, iar dinozaurii își începuseră marșul de dominație globală”, spune Steve Brusatte, expert al Universității din Edinburgh.

Urmele ar avea 170 de milioane de ani vechime. Aceste „vestigii” sunt cu atât mai importante, cu cât fosilele din perioada de mijloc a Jurasicului sunt „extrem de rare”, conform studiului realizat de echipa de cercetători în parteneriat cu Academia Chineză de Științe.

Cele mai mari urme au 70 de centimetri.

Fenomenul de maree a îngreunat studierea urmelor, la fel şi impactul condiţiilor meteorologice asupra peisajului. Din acest motiv, oamenii de ştiinţă au utilizat drone pentru a fotografia amprentele şi pentru a cartografia situl.

Urmele au fost identificate în roci mai vechi decât cele în care au fost descoperite anterior amprente de dinozauri, la Duntulm, pe aceeaşi insulă, „acest lucru demonstrând prezenţa sauropodelor în această parte a lumii pe o perioadă mult mai lungă decât s-a crezut anterior", după cum a explicat Paige dePolo, care a condus studiul.