Cine ar fi fost Jack Spintecătorul. Noi teste ADN ar dezvălui adevărata identitate a criminalului în serie

Jack spintecatorul, teste adn, laborator stiintific, oameni de stiinta
Foto: captură CBS News

Identitatea lui Jack Spintecătorul, probabil unul dintre cei mai cunoscuți criminali în serie din istorie, a rămas timp de aproape 150 de ani necunoscută. Au existat mai mulți suspecți, însă niciun polițist și niciun om de știință nu a putut spune cine a fost de fapt sângerosul criminal care a îngrozit Londra în anul 1888.

Jack spintecatorul
Foto: captură CBS News

Acum, identitatea lui Jack Spintecătorul este din nou adusă în discuție. Asta după publicarea unui studiu al unor experți criminaliști din Marea Britanie în revista Journal of Forensic Sciences.

În cadrul acestui studiu oamenii de știință au efectuat și teste ADN. Acestea sugerează că Jack Spintecătorul ar fi fost Aaron Kosminski, un frizer de origine poloneză, în vârstă de 23 de ani la momentul crimelor. De altfel, acesta se afla și pe lista suspecților principali întocmită de autoritățile vremii. Însă niciodată nu a fost condamnat, din lipsa unor dovezi care să-l incrimineze direct.

Jack Spintecătorul a ucis cinci femei în zona Whitechapel din Londra, între 31 august și 9 noiembrie 1888. Nimeni nu a fost pedepsit pentru aceste crime.

Probele ADN au fost prelevate de pe o eșarfă din mătase care aparținea lui Catherine Eddowes. Aceasta a fost cea de-a patra victimă a criminalului. Trupul ei, cumplit  mutilat, a fost găsit în data de 30 septembrie 1888, scrie CBS News.

Probele ADN au fost comparate cu cele ale unui descendent al lui Kosminski. Chiar și așa, oamenii de știință atrag atenția că nu este clar dacă acest șal a fost descoperit chiar la locul crimei. În plus, eșarfa ar fi putut fi contaminată de-a lungul timpului.

Șalul a fost cumpărat în 2007 de autorul Russell Edwards. Acesta l-a pus la dispoziția lui Jari Louhelainen, expert în biologie moleculară. În 2014, înainte ca rezultatele testelor ADN să fie publicate oficial într-un jurnal științific, Edwards s-a folosit de ele pentru a publicat cartea „Naming Jack Ripper” (n.r. „Cine este Jack Ripper”) și l-a identificat pe celebrul criminal drept Kosminski.

„La teste, primele rezultate au arătat o potrivire de 99,2% (n.r. cu ADN-ul urmașului lui Kosminski). Cum ADN-ul are două părți complementare, am testat și cealaltă parte și am obținut o potrivire de 100%”, a spus Louhelainen.

Kosminski a murit într-un azil în anul 1919.