Galerie Foto Cum arată superiahtul de 87 de milioane de dolari care „zboară” deasupra apei cu 140 de kilometri pe oră

Data actualizării: Data publicării:
Conceptul superiahtului Plectrum
Sistemul de aripi portante se poate extinde și retracta în funcție de nevoile și condițiile de navigare. Foto: Profimedia Images

De la „diamante” plutitoare la vulcani călători, o gamă largă de concepte variate și inovatoare de superiahturi a apărut în ultimele luni, iar această ultimă invenție de la Lazzarini Design Studio nu face excepție, scrie CNN.

Propulsat de un sistem de aripi portante, precum un hidropter, nava de 74 de metri lungime numită Plectrum poate să se ridice deasupra suprafeței apei cu mare viteză, părând astfel că își ia zborul.

Potrivit echipei din Italia care a proiectat iahtul, conceptul este inspirat din hidropterele cu vele care participă la competiția Cupa Americii, una dintre cele mai vechi concursuri internaționale de iahturi cu vele.

Propulsată de un sistem de aripi portante, precum un hidropter, nava de 74 de metri lungime numită Plectrum poate să se ridice deasupra suprafeței apei și să atingă viteze de 140 de kilometri la oră. Foto: Profimedia Images
Propulsată de un sistem de aripi portante, precum un hidropter, nava de 74 de metri lungime numită Plectrum poate să se ridice deasupra suprafeței apei și să atingă viteze de 140 de kilometri la oră. Foto: Profimedia Images

Propulsată de un sistem de aripi portante, precum un hidropter, nava de 74 de metri lungime numită Plectrum poate să se ridice deasupra suprafeței apei și să atingă viteze de 140 de kilometri la oră. Foto: Profimedia Images | Poza 1 din 10
Propulsată de un sistem de aripi portante, precum un hidropter, nava de 74 de metri lungime numită Plectrum poate să se ridice deasupra suprafeței apei și să atingă viteze de 140 de kilometri la oră. Foto: Profimedia Images
Conceptul este inspirat din hidropterele cu vele care participă la competiția Cupa Americii, una dintre cele mai vechi concursuri internaționale de iahturi cu vele. Foto: Profimedia Images | Poza 2 din 10
Conceptul este inspirat din hidropterele cu vele care participă la competiția Cupa Americii, una dintre cele mai vechi concursuri internaționale de iahturi cu vele. Foto: Profimedia Images
În loc să fie împinsă de curenții de aer, această navă portocalie lucioasă va fi propulsată de trei motoare cu hidrogen, fiecare având o capacitate maximă de 5.000 de cai putere. Foto: Profimedia Images | Poza 3 din 10
În loc să fie împinsă de curenții de aer, această navă portocalie lucioasă va fi propulsată de trei motoare cu hidrogen, fiecare având o capacitate maximă de 5.000 de cai putere. Foto: Profimedia Images
Designul prezentat de studioul italian este doar un concept, însă cei care au lucrat la el spun că superiahtul ar putea fi construit în doi ani pentru orice cumpărător care este dispus să plătească 87 de milioane de dolari. Foto: Profimedia Images | Poza 4 din 10
Designul prezentat de studioul italian este doar un concept, însă cei care au lucrat la el spun că superiahtul ar putea fi construit în doi ani pentru orice cumpărător care este dispus să plătească 87 de milioane de dolari. Foto: Profimedia Images
Sistemul de aripi portante se poate extinde și retracta în funcție de nevoile și condițiile de navigare. Foto: Profimedia Images | Poza 5 din 10
Sistemul de aripi portante se poate extinde și retracta în funcție de nevoile și condițiile de navigare. Foto: Profimedia Images
Iahtul va fi echipat cu șase cabine pentru oaspeți, camere de lux pentru proprietarul iahtului, un heliport și un beach club cu piscină care se întinde pe patru niveluri. Foto: Profimedia Images | Poza 6 din 10
Iahtul va fi echipat cu șase cabine pentru oaspeți, camere de lux pentru proprietarul iahtului, un heliport și un beach club cu piscină care se întinde pe patru niveluri. Foto: Profimedia Images
Tehnologia folosită de hidroptere este destul de veche, însă acest tip de navă a început în ultimii ani să fie din nou unul popular. Foto: Profimedia Images | Poza 7 din 10
Tehnologia folosită de hidroptere este destul de veche, însă acest tip de navă a început în ultimii ani să fie din nou unul popular. Foto: Profimedia Images
Planul presupune ca iahtul să fie construit dintr-un amestec de materiale compozite din fibră de carbon uscat. Foto: Profimedia Images | Poza 8 din 10
Planul presupune ca iahtul să fie construit dintr-un amestec de materiale compozite din fibră de carbon uscat. Foto: Profimedia Images
Superiahtul pare că își ia zborul în momentul în care se ridică deasupra apei. Foto: Profimedia Images | Poza 9 din 10
Superiahtul pare că își ia zborul în momentul în care se ridică deasupra apei. Foto: Profimedia Images
Superiahtul a fost „proiectat pentru a fi cel mai rapid” din categoria sa. Foto: Profimedia Images | Poza 10 din 10
Superiahtul a fost „proiectat pentru a fi cel mai rapid” din categoria sa. Foto: Profimedia Images
,

În loc să fie împinsă de curenții de aer, această navă portocalie lucioasă va fi propulsată de trei motoare cu hidrogen, fiecare având o capacitate maximă de 5.000 de cai putere.

Tehnologia folosită de hidroptere este destul de veche, însă acest tip de navă a început în ultimii ani să fie din nou unul popular.

Plectrum, cel mai rapid superiaht din lume, va fi dotat cu piscină și heliport

Designul prezentat de studioul italian este doar un concept, însă cei care au lucrat la el spun că superiahtul ar putea fi construit în doi ani pentru orice cumpărător care este dispus să plătească 87 de milioane de dolari.

Sistemul de aripi portante poate fi ajustat în funcție de nevoile de navigare: acesta se poate extinde de la o lățime de 15 metri, atunci când iahtul este acostat/ancorat și sistemul este retractat, până la 20 de metri, atunci când iahtul se deplasează cu o viteză mare și sistemul este activat.

plectrum-superiaht3
În loc să fie împinsă de curenții de aer, această navă portocalie lucioasă va fi propulsată de trei motoare cu hidrogen, fiecare având o capacitate maximă de 5.000 de cai putere. Foto: Profimedia Images

„Configurația diferită a superiahtului” îi va permite să atingă o viteză mult mai mare decât cea a navelor convenționale de dimensiuni asemănătoare, potrivit echipei de la Lazzarini.

Planul presupune ca iahtul să fie construit dintr-un amestec de materiale compozite din fibră de carbon uscat. Superiahtul a fost „proiectat pentru a fi cel mai rapid” din categoria sa și va putea ajunge la 140 de kilometri la oră.

Cât despre dotări, iahtul va fi echipat cu șase cabine pentru oaspeți, camere de lux pentru proprietarul iahtului, un heliport și un beach club cu piscină care se întinde pe patru niveluri.

Lazzarini a mai prezentat și un concept de iaht în formă de broască țestoasă și va fi cea mai mare navă construită vreodată. Costul superiahtului care va semăna cu un oraș plutitor va fi de 8 miliarde de dolari.

Citește și: Cum arată prima navă de croazieră Orient Express, care va duce călătoriile de lux la un alt nivel

Editor : Raul Nețoiu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri