Sari la conținut
News Alert

De ce astronauții fac febră în spațiu

Astronauţii ajung să aibă febră în spaţiu, dar din cu totul alte motive decât pe Pământ. De vină este chiar lipsa gravitaţiei.

Primele semne de febră încep să apară, gradual, după două luni jumătate petrecute în spaţiu. Astronauţilor le creşte temperatura corporală cu un grad Celsius, dar sunt şi cazuri în care de la 37 de grade, temperatura corpului ajunge la 40. Aici, pe Pământ, mergem imediat la doctor dacă se întâmplă asta, dar la patru sute de kilometri altitudine nu prea sunt soluţii.

Cercetătorii au ajuns la această concluzie după ce au analizat 11 astronauţi înainte, în timpul şi după misiunea de pe Staţia Spaţială Internaţională. Le-au măsurat temperatura corporală în repaus, dar şi în timpul exerciţiilor de menţinere a musculaturii.

Chiar dacă antrenamentele fizice sunt vitale în spaţiu, oamenii de ştiinţă au descoperit că acesta este momentul în care astronauții au făcut febră, cu peste 40 de grade Celsius.

Explicaţia este simplă: în microgravitaţie, transpiraţia se evaporă mai greu şi imposibilitatea corpului de a elimina excesul de căldură duce la febră persistentă.

Pentru alte știri despre știință și tehnologie urmăriți pe Digi24, sâmbătă, de la 16:30, emisiunea „Jurnalul de științe”, cu  Teodora Safta.

Arhiva emisiunii „Jurnalul de științe” o găsiți aici.

Puteți accesa, de asemenea, secțiunea specială Sci-Tech a site-ului digi24.ro.

Etichete: astronauti , spatiu , febra , statia spatiala , transpiratie , gravitatie , microgravitaţie