A fost identificat un factor genetic asociat dependenţei de alcool

Manhattan Cocktail Classic Opening Gala Held In New York Public Library
Foto: Getty Images

Un factor genetic ce poate influenţa dependenţa oamenilor de alcool a fost identificat de o echipă internaţională de oameni de ştiinţă, conform unui studiu publicat recent în jurnalul Molecular Psychiatry, citat de Agerpres.

Un grup de cercetători chinezi de la Universitatea din Fudan a studiat împreună cu oameni de ştiinţă din Suedia nivelul de metilare pe probe de ţesut cerebral uman.

Unele modificări ale expresiei genice pot conduce la un consum necorespunzător de alcool şi la dependenţă. În urma analizelor ADN ale eşantioanelor, cercetătorii au identificat o regiune metilată diferit, numită DMR-DLGAP2, asociată cu dependenţa de alcool.

Pacienţii dependenţi de alcool prezentau niveluri reduse de metilare în DLGAP2. Rezultatele sugerează că DLGAP2 poate fi o interfaţă pentru factori genetici şi epigenetici ce controlează consumul de alcool şi dependenţa.

Tulburarea asociată consumului de alcool (Alcohol Use Disorder - AUD) este o boală cronică recurentă, cu simptome primare constând în consum compulsiv de băuturi alcoolice şi dependenţă, se arată în studiu.

Cercetările ulterioare îşi propun dezvăluirea mecanismului dependenţei de alcool şi ar putea ajuta la îmbunătăţirea diagnosticării şi a tratamentului administrat, a notat unul dintre semnatarii studiului, Liu Yun, de la Universitatea din Fudan.

Gena DLGAP2, prezentă îndeosebi la nivelul sistemului nervos este, de asemenea, legată de autism şi boala Alzheimer.