Aliaj din aluminiu, la fel de puternic ca oțelul

Data publicării:
aliaj aluminiu

Cercetătorii americani au făcut un aliaj de aluminiu la fel de puternic ca oţelul inoxidabil. Avantajul ar fi că noul aliaj este mult mai ieftin.

Aliajele din aluminiu se folosesc în industria automobilelor, dar şi în aviaţie. Sunt ieftine, dar nu foarte rezistente, aşa cum este oţelul inoxidabil. Acesta din urmă are în compoziţie cel puţin zece procente de crom şi este rezistent la coroziune.

Oamenii de ştiinţă ai Universităţii Purdue au umblat la microstructura aluminiului şi au eliminat unul dintre straturile care îl compun, apoi au introdus atomi de fier în structura de cristal a aluminiului. Ulterior, cu ajutorul fasciulelor laser, cercetătorii au bombardat foile de aluminiu obţinute cu micro-proiectile de dioxid de siliciu, cu o viteză de 600 de metri pe secundă.

Testele le-au arătat că au obţinut una dintre cele mai puternice varietăţi de aluminiu cunoscute. Descoperirea este foarte utilă pentru producătorii din domenii care necesită metale uşoare, dar de înaltă rezistenţă.

Pentru mai multe știri din domeniul științei și tehnologiei, urmăriți pe Digi24, în fiecare sâmbătă, de la 16:30, „Jurnalul de științe”, prezentat de Teodora Safta. Arhiva emisiunii, aici.
Puteți accesa, de asemenea, secțiunea specială Sci-Tech a site-ului digi24.ro.