Sari la conținut

Bacteria care ne poate modifica ADN-ul

Dacă mâncăm alimente infectate cu salmonella s-ar putea să avem probleme mult mai grave decât am crezut. Adică, să ne trezim cu un ADN modificat.

microscop

Concluzia le aparţine cercetătorilor Universităţii americane Cornell, care şi-au concentrat cercetarea pe Typhi, unul dintre cele peste 2. 500 de serotipuri de Salmonella. Acesta provoacă febra tifoidă.

Oamenii de ştiinţă au făcut teste pe celule umane crescute în laborator şi au observat deteriorări ale ADN-ului. Deşi nu ştiu încă ce efecte au astfel de modificări, specialiştii cred că ne-ar putea face mai sensibili în faţa bolilor, iar de aici efectele ar putea fi grave, relatează „Jurnalul de Științe” de la Digi World.

Oamenii se infectează cel mai uşor cu salmonella din carne şi ouă insuficient preparate termic sau apă contaminată. Numai în Statele Unite anual mor 400 de oameni din cauza acestei bacterii patogene.

Urmăriți pe Digi World, în fiecare vineri, de la ora 19:00, „Jurnalul de Științe”, cu Teodora Băloi.

Etichete: ADN , Salmonella , salmonela , studii medicale , efecte negative salmonela , febra tifoida , bacterii daunatoare , modificare de adn , mancare bacterii